J 2020

Application of Specific Mathematical Methods in the Context of Revitalization of Defunct Intermodal Transport Terminal: A Case Study

LIŽBETIN, Ján a Ondrej STOPKA

Základní údaje

Originální název

Application of Specific Mathematical Methods in the Context of Revitalization of Defunct Intermodal Transport Terminal: A Case Study

Název česky

Aplikace specifických matematických metod v kontextu revitalizace nefunkčního terminálu intermodální přepravy: případová studie

Autoři

LIŽBETIN, Ján (703 Slovensko, garant, domácí) a Ondrej STOPKA (703 Slovensko, domácí)

Vydání

Sustainability, Basel, Switzerland, MDPI Headquarters, Basel, St. Alban-Anlage 66, 4052 Basel, Switzerland, 2020, 2071-1050

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50703 Transport planning and social aspects of transport

Stát vydavatele

Švýcarsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/75081431:_____/20:00001743

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

UT WoS

000523751400142

Klíčová slova česky

intermodální přeprava; překládka; terminál intermodální přepravy; revitalizace; matematické metody; multikriteriální rozhodování; multikriteriální analýza

Klíčová slova anglicky

intermodal transport; transshipment; intermodal transport terminal; revitalization; mathematical methods; multi-criteria decision making; multi-criteria analysis

Štítky

Návaznosti

LTC19009, projekt VaV.
Změněno: 18. 5. 2020 10:55, Ing. Anna Palokha

Anotace

V originále

The article deals with a specific research study discussing the possibility to revitalize a specific non-functional intermodal transport terminal. The structure of the manuscript consists of five sections. The first part is focused on the analysis of the subject being investigated in important scientific publications. The second part of the article presents a brief analysis of the current situation concerning intermodal transport in the Czech Republic and emphasizes the need to build an intermodal transport terminal in the South Bohemia region. The third section describes the contemporary state of the Nemanice transshipment station, provides a calculation of the terminal transport potential, which is thereafter used in the next paper section in order to design individual terminal elements. The objective of this study is to propose an approach methodology regarding the terminal connection to railway and road infrastructure, necessary quantification of the transport potential, which subsequently defines the operational need for handling equipment, and other parameters of the terminal fundamental elements. This methodological guideline is based on variant recommendations to equip the terminal with various handling devices, which are then evaluated, applying the exact decision making methods. Such an evaluation is included in the fourth part of the article. Here, the authors try to find out which terminal equipment is the most appropriate in terms of overall terminal e ciency. The last part of the manuscript is devoted to the final discussion of the key findings and conclusion containing an insight into potential future projects or studies to be addressed.

Česky

Článek pojednává o výzkumné studii řešící možnosti revitalizace konkrétního nefunkčního terminálu intermodální přepravy. Struktura příspěvku se skládá z pěti sekcí. První část je zaměřena na analýzu zkoumané problematiky v důležitých vědeckých publikacích. Druhá část článku představuje stručnou analýzu aktuální situace v oblasti intermodální přepravy v České republice a zdůrazňuje potřebu vybudování terminálu intermodální přepravy v Jihočeském kraji. Třetí část popisuje nynější stav překládací stanice Nemanice, prezentuje výpočet přepravního potenciálu terminálu, který je poté použit v následující sekci pro návrh jednotlivých terminálových prvků. Cílem této studie je navrhnout metodiku týkající se napojení terminálu na železniční a silniční infrastrukturu, nezbytné kvantifikace dopravního potenciálu, který následně definuje provozní potřebu manipulačního zařízení a dalších parametrů základních prvků terminálu. Tento metodický aparát je založen na variantních doporučeních v kontextu vybavení terminálu různými manipulačními zařízeními, která jsou následně vyhodnocena za použití konkrétních metod rozhodování. Toto hodnocení je obsaženo ve čtvrté části článku. Zde se autoři snaží zjistit, které koncové zařízení je nejvhodnější z hlediska celkové terminálové účinnosti. Poslední část příspěvku je věnována závěrečné diskusi o klíčových výsledcích a závěrech obsahujících náhled na možné budoucí projekty nebo studie, které mají být řešeny.

Přiložené soubory

Paper_full_version_Lizbetin.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru