KMECOVÁ, Iveta a Tomáš STANĚK. Evaluation of managerial education and level of managerial skills in selected company. In L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres. ICERI2019 Proceedings. Valencia: IATED Academy. s. 2092-2098. ISBN 978-84-09-14755-7. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Evaluation of managerial education and level of managerial skills in selected company
Název česky Hodnocení manažerského vzdělávání a úrovně manažerských dovedností ve vybrané společnosti
Autoři KMECOVÁ, Iveta (703 Slovensko, garant, domácí) a Tomáš STANĚK (203 Česká republika, domácí).
Vydání Valencia, ICERI2019 Proceedings, od s. 2092-2098, 7 s. 2019.
Nakladatel IATED Academy
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Španělsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
Kód RIV RIV/75081431:_____/19:00001740
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN 978-84-09-14755-7
ISSN 2340-1095
UT WoS 000530109202025
Klíčová slova česky manažer; vzdělávání; manažerské schopnosti; komunikace
Klíčová slova anglicky manager; education; managerial skills; communication
Štítky NE_RLZ, RIV20
Změnil Změnila: Kateřina Nygrýnová, učo 23736. Změněno: 9. 6. 2020 13:45.
Anotace
The paper is focused on a particular analysis of managerial skills of managers in a selected company. Managers at all levels of management should manage their business so that companies thrive and achieve economic growth. An important prerequisite for this includes managers and their managerial skills and management experience being at a high level. Also, in order to be attractive in the labor market, other people need to improve their knowledge and skills. At present, education is generally seen as a lifelong process, which applies to managers as well. Similarly, the importance of education for managers is also emphasized in this respect. Purpose: The aim of the paper is a presentation of partial results of a questionnaire survey aimed at finding a specific level of managerial skills and evaluating managerial education. The analyses were based on surveys conducted in a selected company in the Czech Republic. Methods: The following methods and techniques related to the research analysis of management skills were applied: questionnaire method, structured interview method, comparison method. Goodness of fit test (Chi-Square) was selected for statistical evaluation. The questionnaire survey was used to collect information concerning a certain perception of individual managerial skills, communication issues, management styles and education. Subsequently, using data evaluation methods, the authors demonstrate that the greatest weight in the given company is attributed to managerial communication. Furthermore, there is a comparison between views of managers and employees on different management styles and the level of communication in the company. Additionally, the authors point out that employees have a negative view of how managers communicate and claim that it is necessary to improve communication flows and receive feedback. Results: In order to develop the paper´s application part, two research problems were formulated: 1 To analyze managerial skills that are considered to be the most important by managers of the selected company. 2 To evaluate the level of managerial education in the selected company. Conclusion: According to respondents' answers stated in the questionnaire survey, it is clear that most of the analyzed managerial skills and education are seen as essential and are subsequently emphasized and developed in the surveyed company. The results are presented in the paper. It was also found that businesses typically offer different training to managers as opposed to those they feel would be required. It is therefore necessary to adjust professional education programs for managers.
Anotace česky
Příspěvek je zaměřen na konkrétní analýzu manažerských dovedností manažerů ve vybrané společnosti. Manažeři na všech úrovních řízení by měli řídit své podnikání tak, aby společnosti prosperovaly a dosahovaly hospodářského růstu. Důležitým předpokladem pro to jsou manažeři a jejich manažerské dovednosti a manažerské zkušenosti na vysoké úrovni. Aby lidé byli přitažliví na trhu práce, musí také zlepšit své znalosti a dovednosti. V současné době je vzdělávání obecně považováno za celoživotní proces, který platí i pro manažery. V tomto ohledu je rovněž zdůrazněn význam vzdělávání pro manažery. Účel: Cílem příspěvku je prezentace dílčích výsledků dotazníkového šetření zaměřeného na nalezení konkrétní úrovně manažerských dovedností a hodnocení manažerského vzdělávání. Analýzy vycházely z průzkumů provedených ve vybrané společnosti v České republice. Metody: Byly použity následující metody a techniky související s výzkumnou analýzou manažerských dovedností: dotazníková metoda, metoda strukturovaného rozhovoru, srovnávací metoda. Pro statistické vyhodnocení byla vybrána zkouška správnosti fit (Chi-Kvadrát). Dotazníkové šetření bylo použito ke shromažďování informací týkajících se určitého vnímání jednotlivých manažerských dovedností, problémů s komunikací, stylů řízení a vzdělávání. Následně autoři pomocí metod vyhodnocování dat prokazují, že největší váhu v dané společnosti připisuje manažerská komunikace. Dále existuje srovnání názorů manažerů a zaměstnanců na různé styly řízení a úroveň komunikace ve společnosti. Autoři dále poukazují na to, že zaměstnanci mají negativní pohled na to, jak manažeři komunikují, a tvrdí, že je nutné zlepšit komunikační toky a získat zpětnou vazbu. Výsledky: Za účelem rozvoje aplikační části příspěvku byly formulovány dva výzkumné problémy: 1 Analyzovat manažerské dovednosti, které považují manažeři vybrané společnosti za nejdůležitější. 2 Vyhodnotit úroveň manažerského vzdělávání ve vybrané společnosti. Závěr: Podle odpovědí respondentů uvedených v dotazníkovém průzkumu je zřejmé, že většina analyzovaných manažerských dovedností a vzdělání je považována za zásadní a následně jsou ve sledované společnosti zdůrazňovány a rozvíjeny. Výsledky jsou uvedeny v příspěvku. Bylo také zjištěno, že podniky obvykle nabízejí manažerům odlišné školení, na rozdíl od těch, o nichž se domnívají, že by bylo zapotřebí. Je proto nezbytné upravit programy odborného vzdělávání pro manažery.
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 14:08