PIMONENKO, Tetyana, Yuriy BILAN, Jakub HORÁK, Liudmyla STARCHENKO and Waldemar GAJDA. Green brand of companies and greenwashing under sustainable development goals. Sustainability. Basel: MDPI AG, vol. 12, No 4, p. nestránkováno, 15 pp. ISSN 2071-1050. doi:10.3390/su12041679. 2020.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Green brand of companies and greenwashing under sustainable development goals
Name in Czech Zelená značka společností a greenwashing v rámci cílů udržitelného rozvoje
Authors PIMONENKO, Tetyana (804 Ukraine, guarantor), Yuriy BILAN (616 Poland), Jakub HORÁK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Liudmyla STARCHENKO (804 Ukraine) and Waldemar GAJDA (616 Poland).
Edition Sustainability, Basel, MDPI AG, 2020, 2071-1050.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Switzerland
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/75081431:_____/20:00001724
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
Doi http://dx.doi.org/10.3390/su12041679
UT WoS 000522460200397
Keywords (in Czech) značka; analýza obsahu; obnovitelná energie; udržitelný rozvoj
Keywords in English brand; content analysis; renewable energy; sustainable development
Tags CTR_a, RIV19, SCOPUS, WOS
Changed by Changed by: Ing. Anna Palokha, učo 18083. Changed: 22/4/2020 14:46.
Abstract
The companies should quickly adapt their strategy corresponding to the new trend of transformation from overconsumption to green consumption. This process leads to increasing the frequency of using greenwashing as an unfair marketing instrument to promote the company's green achievements. Such companies' behavior leads to a decrease in trust in the company's green brand from the green investors. Thus, the aim of the study is to check the impact of greenwashing on companies' green brand.
Abstract (in Czech)
Společnosti by měly rychle přizpůsobit svou strategii odpovídající novému trendu transformace z nadměrné spotřeby na zelenou spotřebu. Tento proces vede ke zvýšení četnosti používání greenwashingu jako nekalého marketingového nástroje k propagaci ekologických úspěchů společnosti. Chování těchto společností vede ke snížení důvěry v ekologickou značku společnosti ze strany zelených investorů. Cílem této studie je tedy ověřit dopad greenwashingu na zelenou značku společností.
PrintDisplayed: 28/3/2024 15:23