2020
Dynamical Model for Calculation Transverse Forces between Overhead Bridge Crane and Crane Runway
MUSÍLEK, JosefZákladní údaje
Originální název
Dynamical Model for Calculation Transverse Forces between Overhead Bridge Crane and Crane Runway
Název česky
Dynamický model pro výpočet příčných sil mezi mostovým jeřábem a jeřábovou dráhou
Autoři
MUSÍLEK, Josef (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1st ed. Spojené království, IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, (11th International Conference Building Defects 2019), od s. nestránkováno, 6 s. 2020
Nakladatel
Institute of Physics Publishing
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
20101 Civil engineering
Stát vydavatele
Velká Británie a Severní Irsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Kód RIV
RIV/75081431:_____/20:00001715
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISSN
Klíčová slova česky
mostový jeřáb; dráha; příčné síly; dynamický model
Klíčová slova anglicky
overhead bridge crane; crane runway; transverse forces; dynamical model
Změněno: 25. 3. 2020 14:54, Ing. Anna Palokha
V originále
Abstract. Horizontal forces between the crane and the crane runway girder occur during a motion of an overhead travelling crane on the crane runway. There are several methods for calculation of these forces. The most significant load caused by motion of crane is the skewing and the acceleration of the crane and of the crab. This paper deals with the acceleration of the crane and with the skewing of the crane. In present the skewing of crane is defined as the motion of the overhead bridge crane with the constant velocity but with the angle relative to the crane runway. The transverse forces caused by acceleration of the crane are calculated separately. But the skewing of the crane can occur also during the accelerating of the crane. Present standards don’t take this situation into account. A dynamical model presented in this paper describes motion of the overhead double bridge crane during its acceleration. The basic assumption of this model is that there the contact between the rim of the firs crane wheel and the rail of the crane runway.
Česky
Během jízdy mostového jeřábu dochází k vodorovným silám mezi jeřábem a nosníkem jeřábové dráhy. Existuje několik metod pro výpočet těchto sil. Nejvýznamnějším zatížením způsobeným pohybem jeřábu je příčení a zrychlení jeřábu a kočky. Tato práce se zabývá zrychlením jeřábu a příčením jeřábu. V současné době je příčení jeřábu definováno jako pohyb mostového jeřábu s konstantní rychlostí, ale s úhlem vzhledem k jeřábové dráze. Příčné síly způsobené zrychlením jeřábu se počítají odděleně. Ke zkosení jeřábu však může dojít i při zrychlování jeřábu. Současné standardy tuto situaci nezohledňují. V tomto článku je uveden dynamický model, který se tento fakt snaží zohlednit Článek popisuje pohyb mostového jeřábu během jeho zrychlení. Tento model předpokládá, že mezi okrajem jedle jeřábového kola a kolejnice jeřábové dráhy.