D 2020

Dynamical Model for Calculation Transverse Forces between Overhead Bridge Crane and Crane Runway

MUSÍLEK, Josef

Základní údaje

Originální název

Dynamical Model for Calculation Transverse Forces between Overhead Bridge Crane and Crane Runway

Název česky

Dynamický model pro výpočet příčných sil mezi mostovým jeřábem a jeřábovou dráhou

Autoři

MUSÍLEK, Josef (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1st ed. Spojené království, IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, (11th International Conference Building Defects 2019), od s. nestránkováno, 6 s. 2020

Nakladatel

Institute of Physics Publishing

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

20101 Civil engineering

Stát vydavatele

Velká Británie a Severní Irsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Kód RIV

RIV/75081431:_____/20:00001715

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISSN

DOI

http://dx.doi.org/10.1088/1757-899X/728/1/012001

Klíčová slova česky

mostový jeřáb; dráha; příčné síly; dynamický model

Klíčová slova anglicky

overhead bridge crane; crane runway; transverse forces; dynamical model

Štítky

OCK, RIV19, SCOPUS
Změněno: 25. 3. 2020 14:54, Ing. Anna Palokha

Anotace

ORIG CZ

V originále

Abstract. Horizontal forces between the crane and the crane runway girder occur during a motion of an overhead travelling crane on the crane runway. There are several methods for calculation of these forces. The most significant load caused by motion of crane is the skewing and the acceleration of the crane and of the crab. This paper deals with the acceleration of the crane and with the skewing of the crane. In present the skewing of crane is defined as the motion of the overhead bridge crane with the constant velocity but with the angle relative to the crane runway. The transverse forces caused by acceleration of the crane are calculated separately. But the skewing of the crane can occur also during the accelerating of the crane. Present standards don’t take this situation into account. A dynamical model presented in this paper describes motion of the overhead double bridge crane during its acceleration. The basic assumption of this model is that there the contact between the rim of the firs crane wheel and the rail of the crane runway.

Česky

Během jízdy mostového jeřábu dochází k vodorovným silám mezi jeřábem a nosníkem jeřábové dráhy. Existuje několik metod pro výpočet těchto sil. Nejvýznamnějším zatížením způsobeným pohybem jeřábu je příčení a zrychlení jeřábu a kočky. Tato práce se zabývá zrychlením jeřábu a příčením jeřábu. V současné době je příčení jeřábu definováno jako pohyb mostového jeřábu s konstantní rychlostí, ale s úhlem vzhledem k jeřábové dráze. Příčné síly způsobené zrychlením jeřábu se počítají odděleně. Ke zkosení jeřábu však může dojít i při zrychlování jeřábu. Současné standardy tuto situaci nezohledňují. V tomto článku je uveden dynamický model, který se tento fakt snaží zohlednit Článek popisuje pohyb mostového jeřábu během jeho zrychlení. Tento model předpokládá, že mezi okrajem jedle jeřábového kola a kolejnice jeřábové dráhy.
Zobrazeno: 9. 11. 2024 20:57