J 2019

Smart sustainable data-driven manufacturing: Cyber-physical production systems and internet of things sensing networks

FIELDEN, Anna, Lucia MICHÁLKOVÁ, Jaromír VRBKA and Maria LYAKINA

Basic information

Original name

Smart sustainable data-driven manufacturing: Cyber-physical production systems and internet of things sensing networks

Name in Czech

Inteligentní udržitelná výroba založená na datech: Cyber-fyzikální produkční systémy a snímání sítí internetu věcí

Authors

FIELDEN, Anna (840 United States of America, guarantor), Lucia MICHÁLKOVÁ (703 Slovakia), Jaromír VRBKA (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Maria LYAKINA (643 Russian Federation)

Edition

Journal of Self-Governance and Management Economics, New York, USA, Addleton Academic Publishers, 2019, 2377-0996

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

United States of America

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/75081431:_____/19:00001704

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

Keywords (in Czech)

chytrý; udržitelný; datově orientovaný; výrobní; internet věcí

Keywords in English

smart; sustainable; data-driven; manufacturing; internet of things

Tags

Změněno: 22/4/2020 14:34, Ing. Anna Palokha

Abstract

V originále

The purpose of this study is to empirically examine smart sustainable data-driven manufacturing. Authors performed analyses and made estimates regarding development priorities in marketing and customer experience management, current development projects in marketing organizations, current development priorities in sales organizations, future workforce strategies, industries overall, and how industrial companies are getting closer to customers. The structural equation modeling technique was used to test the research model.

In Czech

Účelem této studie je empiricky prozkoumat inteligentní udržitelnou výrobu založenou na datech. Autoři provedli analýzy a provedli odhady týkající se rozvojových priorit v oblasti marketingu a řízení zákaznických zkušeností, současných rozvojových projektů v marketingových organizacích, současných rozvojových priorit v obchodních organizacích, budoucích strategií pracovních sil, průmyslových odvětví celkově a toho, jak průmyslové společnosti se přibližují k zákazníkům. K testování výzkumného modelu byla použita technika modelování strukturální rovnice.

Files attached