STOPKA, Ondrej, Mária STOPKOVÁ and Rudolf KAMPF. Application of the Operational Research Method to Determine the Optimum Transport Collection Cycle of Municipal Waste in a Predesignated Urban Area. Sustainability. Basel, Switzerland: MDPI, Basel, Switzerland, vol. 11, No 8, p. nestránkováno, 15 pp. ISSN 2071-1050. doi:10.3390/su11082275. 2019.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Application of the Operational Research Method to Determine the Optimum Transport Collection Cycle of Municipal Waste in a Predesignated Urban Area
Name in Czech Aplikace metody operačního výzkumu k určení optimálního cyklu sběru komunálního odpadu v předem určené městské oblasti
Authors STOPKA, Ondrej (703 Slovakia, guarantor, belonging to the institution), Mária STOPKOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution) and Rudolf KAMPF (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Sustainability, Basel, Switzerland, MDPI, Basel, Switzerland, 2019, 2071-1050.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50703 Transport planning and social aspects of transport
Country of publisher Switzerland
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/75081431:_____/19:00001691
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
Doi http://dx.doi.org/10.3390/su11082275
UT WoS 000467752200088
Keywords (in Czech) nakládání s odpady; odpadkové koše; městská silniční síť; cyklus sběru dopravy; Metoda hledání nejbližšího souseda; Bellman-Fordův algoritmus; Dvoufázový heuristický přístup
Keywords in English waste management; waste bins; urban road network; transport collection cycle; Nearest Neighbour Search; Bellman-Ford Algorithm; Two-Phase Heuristic approach
Tags N_TCL, RIV19, SCOPUS, WOS
Changed by Changed by: Ing. Anna Palokha, učo 18083. Changed: 22/4/2020 14:24.
Abstract
This paper deals with waste management. The aim is to find out whether the number of municipal mixed waste bins can be reduced due to the impact of waste separation and to determine the optimum municipal waste collection cycle within a predesignated area with an existing urban road network. The number of mixed waste bins depends on two factorshousehold waste volume and household waste composition. Both of these factors have a significant impact on the number of mixed waste bins required, with household waste composition being of particular importance when it comes to calculating the potential reduction in the number of mixed waste bins required due to waste separation. The calculations for the weight and volume of mixed household waste per person and the composition (types) thereof are presented accordingly. The results reveal which types of waste are the most useful in minimising the number of mixed waste bins by up to 30-50%. To determine the optimum waste collection cycle within the predesignated area with a real urban road network, the Nearest Neighbour Search method was applied. In the discussion, the focus is on whether other methods, including the Two-Phase Heuristic approach and the Bellman-Ford Algorithm, could be applied to solve the problem, whereby parameters such as application time and the capacity of the waste collection vehicle are compared.
Abstract (in Czech)
Tato práce se zabývá nakládáním s odpady. Cílem je zjistit, zda je možné snížit počet nádob na komunální směsný odpad vlivem třídění odpadu, a určit optimální cyklus sběru komunálního odpadu v předem určené oblasti se stávající městskou silniční sítí. Počet nádob na smíšený odpad závisí na dvou faktorech objemu odpadů a složení domovního odpadu. Oba tyto faktory mají významný dopad na počet požadovaných nádob na smíšený odpad, přičemž složení odpadu z domácností má zvláštní význam, pokud jde o výpočet potenciálního snížení počtu nádob na smíšený odpad požadovaných v důsledku třídění odpadu. Výpočty týkající se hmotnosti a objemu smíšeného domácího odpadu na osobu a jejich složení (typů) jsou uvedeny odpovídajícím způsobem. Výsledky ukazují, které druhy odpadu jsou nejužitečnější při minimalizaci počtu nádob na smíšený odpad až o 30-50%. Pro stanovení optimálního cyklu sběru odpadu v předurčené oblasti se skutečnou městskou silniční sítí byla použita metoda hledání nejbližšího souseda. V diskusi se zaměřuje na to, zda by mohly být pro vyřešení problému použity jiné metody, včetně dvoufázového heuristického přístupu a Bellman-Fordova algoritmu, přičemž se porovnávají parametry, jako je doba aplikace a kapacita vozidla pro sběr odpadu.
PrintDisplayed: 28/3/2024 22:37