KMECOVÁ, Iveta. Digitization, Digital Technology, and Importance of Digital Technology in Teaching. In S. Ashmarina, M. Vochozka a V. Mantulenko. Lecture Notes in Networks and Systems. 1. vyd. Cham, Switzerland: Springer, Cham. s. 526-537. ISSN 2367-3370. doi:10.1007/978-3-030-27015-5_63. 2020.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Digitization, Digital Technology, and Importance of Digital Technology in Teaching
Název česky Digitalizace, digitální technologie a význam digitálních technologií ve výuce
Autoři KMECOVÁ, Iveta (703 Slovensko, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Cham, Switzerland, Lecture Notes in Networks and Systems, od s. 526-537, 12 s. 2020.
Nakladatel Springer, Cham
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Švýcarsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/75081431:_____/20:00001639
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISSN 2367-3370
Doi http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-27015-5_63
Klíčová slova česky Digitalizace ve výuce; Digitální technologie; Digitální gramotnost; Digitální média; Digitální kompetence; Vzdělávací proces
Klíčová slova anglicky Digitalization in teaching; Digital technology; Digital literacy; Digital media; Digital competences; Education process
Štítky RIV19, RIV20, SCOPUS, ZP_STV
Změnil Změnila: Ing. Barbora Langšádlová, učo 16591. Změněno: 12. 4. 2021 09:58.
Anotace
This study focuses on digitization in the education process and on the importance of using digital technologies in the teaching process. The introduction sketches out the need of leading young people towards developing their digital competences and digital as well as information literacy. The teaching process should lead towards gaining key and practically oriented knowledge and skills according to Industry 4.0. The importance of the role of the teacher in the education process is stressed who is a managing adviser influencing the effectiveness of the education process. The first chapter is dedicated to digital literacy and other literacies and connected terminology. The next chapter focuses on case studies and evaluating the opinions of students on the importance of using digital technologies during class. The results were gathered via a questionnaire survey. The objective is to point out specifics of the education process. Gathered data can be valuable and inspirational for the decision-making process when planning and preparing teachers for the education process. The conclusion of the entry stresses the importance of innovative study programs and introducing new study programs, which focus on supporting the development of digital literacy and working with digital technologies.
Anotace česky
Tato studie se zaměřuje na digitalizaci ve vzdělávacím procesu a na důležitost využití digitálních technologií ve vyučovacím procesu. V úvodu je načrtnuta potřeba vést mladé lidi k rozvoji jejich digitálních schopností a digitální a informační gramotnosti. Výukový proces by měl vést k získání klíčových a prakticky orientovaných znalostí a dovedností podle Industry 4.0. Zdůrazňuje se význam role učitele ve vzdělávacím procesu, který je řídícím poradcem ovlivňujícím efektivitu vzdělávacího procesu. První kapitola je věnována digitální gramotnosti a dalším gramotnostem a související terminologii. Následující kapitola se zaměřuje na případové studie a hodnotí názory studentů na význam používání digitálních technologií během výuky. Výsledky byly získány prostřednictvím dotazníkového šetření. Cílem je poukázat na specifika vzdělávacího procesu. Shromážděná data mohou být cenná a inspirativní pro rozhodovací proces při plánování a přípravě učitelů na vzdělávací proces. Závěr příspěvku zdůrazňuje význam inovativních studijních programů a zavedení nových studijních programů, které se zaměřují na podporu rozvoje digitální gramotnosti a práci s digitálními technologiemi.
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 02:18