MARTÍŠKOVÁ, Petra a Michaela KOUBKOVÁ. Jak dostat produkt mezi zákazníky: přímé a nepřímé vstupy na trh. In Ing. Vendula Velková. Sborník příspěvků z 2. mezinárodní vědecké konference ,,Podnikatelské kompetence a řízení lidských zdrojů ve 21. století", České Budějovice, 24. - 25. září 2019. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích. s. 78-86. ISBN 978-80-7468-143-1. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Jak dostat produkt mezi zákazníky: přímé a nepřímé vstupy na trh
Název anglicky How to get the product between customers: direct and indirect market entry
Autoři MARTÍŠKOVÁ, Petra a Michaela KOUBKOVÁ.
Vydání 1. vyd. České Budějovice, Sborník příspěvků z 2. mezinárodní vědecké konference ,,Podnikatelské kompetence a řízení lidských zdrojů ve 21. století", České Budějovice, 24. - 25. září 2019, od s. 78-86, 9 s. 2019.
Nakladatel Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN 978-80-7468-143-1
Klíčová slova česky distribuce; přímé vstupy na trh; nepřímé vstupy na trh
Klíčová slova anglicky distribution; direct market entry; indirect market entry
Štítky OCN
Návaznosti "Podnikatelské kompetence na česko-bavor, projekt VaV.
Změnil Změnila: Ing. Anna Palokha, učo 18083. Změněno: 3. 12. 2019 15:23.
Anotace
Produkty, ať už v podobě zboží nebo služeb, se musí nějakým způsobem dostat k zákazníkovi, jinak by byly z podnikatelského hlediska prakticky bezcenné. Jinými slovy, pokud produkt nebude na trhu dostupný (tj. nebude k dostání) pro cílovou skupinu zákazníků, bylo veškeré ostatní marketingové úsilí vynaloženo zcela zbytečně. Z pohledu marketingu se v této souvislosti hovoří o distribuci, zahrnující nejen fyzický přesun zboží, ale též zajištění marketingových cest neboli distribučních kanálů tak, aby zákazníkovi bylo vůbec umožněno si nabízený produkt nějakým způsobem obstarat, dostat se k místu jeho nabídky a vybrat si jej. Samotná volba konkrétních marketingových cest (resp. distribučních kanálů) by měla logicky vzít v potaz potřeby a přání zákazníků. Vhodnost zajištění marketingových cest se samozřejmě odráží v následném úspěchu či neúspěchu podnikatelského subjektu. Obvykle se rozlišují přímé a nepřímé vstupy na trh, a tak cílem předkládaného příspěvku je nalézt konkrétní příklady v soudobé podnikové praxi, které budou dokazovat reálné využití možností těchto přímých a nepřímých vstupů na trh, jež jsou obvykle popisovány v marketingové teorii.
Anotace anglicky
Products, whether in the form of goods or services, must somehow reach the customer, otherwise they would be virtually worthless from a business perspective. In other words, if the product is not available on the market (ie not available) for the target audience, all other marketing efforts have been wasted. From the marketing point of view, in this context we talk about distribution, including not only physical movement of goods, but also providing marketing channels or distribution channels, so that the customer at all was able to buy the offered product in some way, get to the place of its offer and choose it. The choice of specific marketing channels (or distribution channels) should logically take into account the needs and wishes of customers. The suitability of securing marketing channels is, of course, reflected in the subsequent success or failure of the business entity. Usually, there is a distinction between direct and indirect market entry, so the aim of the present paper is to find concrete examples in current business practice that will demonstrate the real use of the possibilities of direct and indirect market entry, which are usually described in marketing theory.
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 15:10