HANZL, Jiří. Analytical model assessing the effect of increased traffic flow intensities on the road administration, maintenance and lifetime. Open Engineering. Warsaw, Poland: DE GRUYTER Poland, Bogumiła Zuga 32A Str., 01-811 Warsaw, Poland, roč. 9, č. 1, s. 359 - 366. ISSN 2391-5439. doi:10.1515/eng-2019-0045. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Analytical model assessing the effect of increased traffic flow intensities on the road administration, maintenance and lifetime
Název česky Analytický model posuzující vliv zvýšených intenzit dopravy na správu, údržbu a životnost pozemních komunikací
Autoři HANZL, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Open Engineering, Warsaw, Poland, DE GRUYTER Poland, Bogumiła Zuga 32A Str., 01-811 Warsaw, Poland, 2019, 2391-5439.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 20104 Transport engineering
Stát vydavatele Polsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/75081431:_____/19:00001613
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Doi http://dx.doi.org/10.1515/eng-2019-0045
UT WoS 000481623600001
Klíčová slova česky analytický model; cenové normativy; objízdná trasa; správce komunikace; údržba komunikace
Klíčová slova anglicky analytical model; cost databases; diversion route; road administrator; road maintenance
Štítky DOT_z, RIV19, SCOPUS, WOS
Změnil Změnila: Ing. Anna Palokha, učo 18083. Změněno: 23. 4. 2020 10:55.
Anotace
The aim of this paper is to introduce the reader to the construction of an analytical model assessing the effect of increased traffic intensities on extraordinary road traffic events on the amount of expenditures that the road administrators are forced to spend on the extra maintenance and reshaping these alternative diversion routes into the initial technical conditions. The computational mechanism of this model is based on the one hand on parameters of diversion routes temporarily transferring increased traffic intensities (e.g. motorway traffic at closure), on the other hand on approved cost databases for the assessment of road constructions and other regulations concerning the design of road maintenance and repair. In the final part of the paper the applicability of this model in practice is assessed and some negatives that are not included in the final calculation when determining the total costs of the road administrator are mentioned.
Anotace česky
Cílem příspěvku je seznámit čtenáře s konstrukcí analytického modelu, posuzujícím vliv zvýšených intenzit dopravy při mimořádných dopravních událostech na pozemních komunikacích na množství výdajů, které jsou správci objízdných tras nuceni následně vynaložit na údržbu a zpětné uvedení těchto komunikací do výchozího technického stavu. Výpočtový mechanismus tohoto modelu vychází jednak z parametrů objízdných tras dočasně převádějících zvýšené intenzity dopravy (např. dálniční provoz při jejím uzavření), jednak ze schválených cenových normativů pro ocenění staveb pozemních komunikací a dalších předpisů týkajících se navrhování údržby a oprav vozovek. V závěrečné části příspěvku je potom posouzena aplikovatelnost takového modelu v praxi společně se zmíněním některých negativ, která nejsou při určování celkových nákladů správce komunikace ve výsledném výpočtu zahrnuta.
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 01:20