KASYCH, Alla O., Svitlana KOZHEMIAKINA, Marek VOCHOZKA, Olesia ROMANENKO and Valentyna GLUKHOVA. A world model of social entrepreneurship in a crisis. Journal of Entrepreneurship Education. London, United Kingdom: Allied Business Academies, vol. 22, Special Issue, p. 1-6. ISSN 1098-8394. 2019.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name A world model of social entrepreneurship in a crisis
Name in Czech Světový model sociálního podnikání v krizi
Authors KASYCH, Alla O. (guarantor), Svitlana KOZHEMIAKINA, Marek VOCHOZKA (203 Czech Republic, belonging to the institution), Olesia ROMANENKO and Valentyna GLUKHOVA.
Edition Journal of Entrepreneurship Education, London, United Kingdom, Allied Business Academies, 2019, 1098-8394.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/75081431:_____/19:00001610
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech) sociální podnikání; neziskové organizace; certifikace; daňová oprávnění; odvětví služeb
Keywords in English Social Entrepreneurship; Non-Profit Organizations; Certification; Tax Privileges; Service Industries
Tags CTR_a, RIV19, SCOPUS
Changed by Changed by: Ing. Anna Palokha, učo 18083. Changed: 22/4/2020 14:58.
Abstract
The main difference between a social entrepreneurship and other business entities is the prevalence of a social over its business purpose, the restriction of the distribution of profits between its owners and the transparency of its activities. The peculiarities of the socio-economic development of the USA and the countries of Western Europe led to the formation of two concepts of social entrepreneurship. In the American concept, a social enterprise is seen as a business organization focused on solving social problems. In the European concept, social enterprises are the key result of social activity.
Abstract (in Czech)
Hlavním rozdílem mezi sociálním podnikáním a jinými podnikatelskými subjekty je převaha společnosti nad jejím obchodním účelem, omezení rozdělení zisků mezi vlastníky a transparentnost jejích činností. Zvláštnosti sociálně-ekonomického rozvoje USA a zemí západní Evropy vedly ke vzniku dvou konceptů sociálního podnikání. V americkém pojetí je sociální podnik vnímán jako obchodní organizace zaměřená na řešení sociálních problémů. V evropské koncepci jsou sociální podniky klíčovým výsledkem sociální činnosti.
PrintDisplayed: 28/3/2024 10:48