ČEJKA, Jiří and Martin TELECKÝ. Influence of Economic and Political Factors on the Public Rail Transport. Communications - Scientific Letters of the University of Zilina. Slovensko: University of Zilina, vol. 21, No 2, p. 13-17. ISSN 1335-4205. 2019.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Influence of Economic and Political Factors on the Public Rail Transport
Name in Czech Vliv ekonomických a politických faktorů v rámci veřejné železniční dopravy
Authors ČEJKA, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Martin TELECKÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Communications - Scientific Letters of the University of Zilina, Slovensko, University of Zilina, 2019, 1335-4205.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50702 Urban studies
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/75081431:_____/19:00001593
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech) Veřejná žlezniční doprava; rozhodování; statistika; finance
Keywords in English Public rail transport; Making of decisions; Statistics; Finance
Tags N_TOR, RIV19, SCOPUS
Changed by Changed by: Ing. Anna Palokha, učo 18083. Changed: 22/4/2020 14:55.
Abstract
The goal of the article is to assess the territorial development in terms of the public rail transport in the conditions of the Czech Republic or, more precisely, in the south of Bohemia. The capacity utilisation of the railway line No. 190 in the direction from Ceske Budejovice to the target station of Strakonice is analysed and the suitable deployment of the set of wagons intended to be used in providing the basic transport services in the low-populated areas is evaluated. The paper is concerned with the current situation in utilising the capacities on the railway line No. 190 with respect to the future utilisation of the railway links that will be affected by economic factors in the form of the reduced fare for students and pensioners. To this end, the mathematical and statistical methods which will pre-define the suitability of the choice of capacities of the set of wagons in providing basic transport services will be applied.
Abstract (in Czech)
Cílem příspěvku je zhodnotit územní vývoj z hlediska veřejné železniční dopravy v podmínkách České repCílem příspěvku je zhodnotit územní vývoj z hlediska veřejné železniční dopravy v podmínkách České republiky, přesněji na jihu Čech. Analyzováno je využití kapacity železniční tratě č. 190 ve směru z Českých Budějovic do cílové stanice Strakonice a vhodné rozmístění souboru vozů, které mají být použity při poskytování základních dopravních služeb v nízko osídlených oblastech. Příspěvek se zabývá současnou situací ve využívání kapacit na železniční trati č. 190 s ohledem na budoucí využití železničních spojení, které bude ovlivněno ekonomickými faktory v podobě sníženého jízdného pro studenty a důchodce. Za tímto účelem budou použity matematické a statistické metody, které budou předurčovat vhodnost výběru kapacit souboru vozů při poskytování základních dopravních služeb.přesněji na jihu Čech. Analyzováno je využití kapacity železniční tratě č. 190 ve směru z Českých Budějovic do cílové stanice Strakonice a vhodné rozmístění souboru vozů, které mají být použity při poskytování základních dopravních služeb v nízko osídlených oblastech.
PrintDisplayed: 29/3/2024 16:10