2019
Influence of Economic and Political Factors on the Public Rail Transport
ČEJKA, Jiří a Martin TELECKÝZákladní údaje
Originální název
Influence of Economic and Political Factors on the Public Rail Transport
Název česky
Vliv ekonomických a politických faktorů v rámci veřejné železniční dopravy
Autoři
ČEJKA, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí) a Martin TELECKÝ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Communications - Scientific Letters of the University of Zilina, Slovensko, University of Zilina, 2019, 1335-4205
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50702 Urban studies
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/75081431:_____/19:00001593
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
EID Scopus
2-s2.0-85066981838
Klíčová slova česky
Veřejná žlezniční doprava; rozhodování; statistika; finance
Klíčová slova anglicky
Public rail transport; Making of decisions; Statistics; Finance
Změněno: 22. 4. 2020 14:55, Ing. Anna Palokha
V originále
The goal of the article is to assess the territorial development in terms of the public rail transport in the conditions of the Czech Republic or, more precisely, in the south of Bohemia. The capacity utilisation of the railway line No. 190 in the direction from Ceske Budejovice to the target station of Strakonice is analysed and the suitable deployment of the set of wagons intended to be used in providing the basic transport services in the low-populated areas is evaluated. The paper is concerned with the current situation in utilising the capacities on the railway line No. 190 with respect to the future utilisation of the railway links that will be affected by economic factors in the form of the reduced fare for students and pensioners. To this end, the mathematical and statistical methods which will pre-define the suitability of the choice of capacities of the set of wagons in providing basic transport services will be applied.
Česky
Cílem příspěvku je zhodnotit územní vývoj z hlediska veřejné železniční dopravy v podmínkách České repCílem příspěvku je zhodnotit územní vývoj z hlediska veřejné železniční dopravy v podmínkách České republiky, přesněji na jihu Čech. Analyzováno je využití kapacity železniční tratě č. 190 ve směru z Českých Budějovic do cílové stanice Strakonice a vhodné rozmístění souboru vozů, které mají být použity při poskytování základních dopravních služeb v nízko osídlených oblastech. Příspěvek se zabývá současnou situací ve využívání kapacit na železniční trati č. 190 s ohledem na budoucí využití železničních spojení, které bude ovlivněno ekonomickými faktory v podobě sníženého jízdného pro studenty a důchodce. Za tímto účelem budou použity matematické a statistické metody, které budou předurčovat vhodnost výběru kapacit souboru vozů při poskytování základních dopravních služeb.přesněji na jihu Čech. Analyzováno je využití kapacity železniční tratě č. 190 ve směru z Českých Budějovic do cílové stanice Strakonice a vhodné rozmístění souboru vozů, které mají být použity při poskytování základních dopravních služeb v nízko osídlených oblastech.