2019
The algorithmic governance of smart mobility: Regulatory mechanisms for driverless vehicle technologies and networked automated transport systems
PUTMAN, Dermot, Mária KOVÁČOVÁ, Katarína VALAŠKOVÁ a Vojtěch STEHELZákladní údaje
Originální název
The algorithmic governance of smart mobility: Regulatory mechanisms for driverless vehicle technologies and networked automated transport systems
Název česky
Řídící algoritmy inteligentní mobility: Regulační mechanismy pro technologie vozidel bez řidiče a síťově propojené automatizované dopravní systémy
Autoři
PUTMAN, Dermot (36 Austrálie, garant), Mária KOVÁČOVÁ (703 Slovensko), Katarína VALAŠKOVÁ (703 Slovensko) a Vojtěch STEHEL (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Contemporary Readings in Law and Social Justice, New York, USA, Addleton Academic Publishers, 2019, 1948-9137
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50203 Industrial relations
Stát vydavatele
Spojené státy
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/75081431:_____/19:00001589
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky
řídící algoritmy; inteligentní mobilita; technologie vozidel bez řidiče
Klíčová slova anglicky
algorithmic governance; smart mobility; driverless vehicle technologies
Změněno: 23. 4. 2020 10:50, Ing. Anna Palokha
V originále
Despite the relevance of the algorithmic governance of smart mobility, only limited research has been conducted on this topic. Authors performed analyses and made estimates regarding the biggest obstacle to the growth of autonomous vehicles in the next five years and city infrastructure requirements that need immediate attention so that autonomous vehicle technology testing/implementation can be facilitated further. The results of a study based on data collected from 4,800 respondents provide support for their research model.
Česky
Přes významnost řídících algoritmů inteligentní mobility bylo na toto téma provedeno pouze omezené množství výzkumů. Autoři provedli analýzy a odhady týkající se největší překážky růstu autonomních vozidel v příštích pěti letech a požadavků na městskou infrastrukturu, které vyžadují okamžitou pozornost, aby bylo možné dále usnadnit testování a implementaci technologií autonomních vozidel. Podporu jejich výzkumnému modelu poskytují výsledky studie založené na údajích shromážděných od 4 800 respondentů.