J 2019

The decision-making logic of big data algorithmic analytics

ASHANDER, Laura, Jana KLIESTIKOVA, Pavol DURANA and Jaromír VRBKA

Basic information

Original name

The decision-making logic of big data algorithmic analytics

Name in Czech

Logika rozhodování v případě analytiky algoritmů velkých dat

Authors

ASHANDER, Laura (124 Canada, guarantor), Jana KLIESTIKOVA (703 Slovakia), Pavol DURANA (703 Slovakia) and Jaromír VRBKA (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Contemporary Readings in Law and Social Justice, New York, USA, Addleton Academic Publishers, 2019, 1948-9137

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50202 Applied Economics, Econometrics

Country of publisher

United States of America

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

URL

RIV identification code

RIV/75081431:_____/19:00001583

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

DOI

http://dx.doi.org/10.22381/CRLSJ11120199

Keywords (in Czech)

logika rozhodování; algoritmy analýzy velkých dat; strojové učení

Keywords in English

decision-making logic; big data algorithmic analytics; machine learning

Tags

CTR_a, RIV19, SCOPUS
Změněno: 22/4/2020 14:43, Mgr. Milada Šanderová

Abstract

ORIG CZ

V originále

Authors inspect the relevant literature on the decision-making logic of big data algorithmic analytics, providing both quantitative evidence on trends and numerous in-depth empirical examples. Building our argument by drawing on data collected from Pew Research Center, they perform analyses and estimates regarding of social media users and their posts. Data collected from 4,200 respondents are tested against the research model by using structural equation modeling.

In Czech

Autoři zkoumají relevantní literaturu o rozhodovací logice analytiky algoritmů velkých dat a poskytují jak kvantitativní důkazy o trendech, tak řadu podrobných empirických příkladů. Na základě argumentů shromážděných z výzkumného střediska Pew Research Center provádějí analýzy a odhady týkající se uživatelů sociálních médií a jejich příspěvků. Data shromážděná od 4 200 respondentů jsou testována na výzkumném vzorku pomocí modelování strukturální rovnice.
Displayed: 5/11/2024 08:19