J 2019

The decision-making logic of big data algorithmic analytics

ASHANDER, Laura, Jana KLIESTIKOVA, Pavol DURANA a Jaromír VRBKA

Základní údaje

Originální název

The decision-making logic of big data algorithmic analytics

Název česky

Logika rozhodování v případě analytiky algoritmů velkých dat

Autoři

ASHANDER, Laura (124 Kanada, garant), Jana KLIESTIKOVA (703 Slovensko), Pavol DURANA (703 Slovensko) a Jaromír VRBKA (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Contemporary Readings in Law and Social Justice, New York, USA, Addleton Academic Publishers, 2019, 1948-9137

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50202 Applied Economics, Econometrics

Stát vydavatele

Spojené státy

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

URL

Kód RIV

RIV/75081431:_____/19:00001583

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

DOI

http://dx.doi.org/10.22381/CRLSJ11120199

Klíčová slova česky

logika rozhodování; algoritmy analýzy velkých dat; strojové učení

Klíčová slova anglicky

decision-making logic; big data algorithmic analytics; machine learning

Štítky

CTR_a, RIV19, SCOPUS
Změněno: 22. 4. 2020 14:43, Mgr. Milada Šanderová

Anotace

ORIG CZ

V originále

Authors inspect the relevant literature on the decision-making logic of big data algorithmic analytics, providing both quantitative evidence on trends and numerous in-depth empirical examples. Building our argument by drawing on data collected from Pew Research Center, they perform analyses and estimates regarding of social media users and their posts. Data collected from 4,200 respondents are tested against the research model by using structural equation modeling.

Česky

Autoři zkoumají relevantní literaturu o rozhodovací logice analytiky algoritmů velkých dat a poskytují jak kvantitativní důkazy o trendech, tak řadu podrobných empirických příkladů. Na základě argumentů shromážděných z výzkumného střediska Pew Research Center provádějí analýzy a odhady týkající se uživatelů sociálních médií a jejich příspěvků. Data shromážděná od 4 200 respondentů jsou testována na výzkumném vzorku pomocí modelování strukturální rovnice.
Zobrazeno: 9. 11. 2024 02:47