JUHÁSOVÁ ŠENITKOVÁ, Ingrid a Michal KRAUS. Investigation of Indoor Air Quality in the Nursery School. In neuvedeno. International Multidisciplinary Scientific GeoConference Surveying Geology and Mining Ecology Management, SGEM. 6.2. Sofia, Bulgaria: STEF92 TECHNOLOGY LTD. s. 487-494. ISBN 978-619-7408-89-8. doi:10.5593/sgem2019/6.2/S27.062. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Investigation of Indoor Air Quality in the Nursery School
Název česky Kvalita vnitřního ovzduší v mateřské škole
Autoři JUHÁSOVÁ ŠENITKOVÁ, Ingrid (703 Slovensko, garant, domácí) a Michal KRAUS (203 Česká republika, domácí).
Vydání 6.2. Sofia, Bulgaria, International Multidisciplinary Scientific GeoConference Surveying Geology and Mining Ecology Management, SGEM, od s. 487-494, 8 s. 2019.
Nakladatel STEF92 TECHNOLOGY LTD
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 20101 Civil engineering
Stát vydavatele Bulharsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/75081431:_____/19:00001575
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN 978-619-7408-89-8
ISSN 1314-2704
Doi http://dx.doi.org/10.5593/sgem2019/6.2/S27.062
Klíčová slova česky Kvalita vnitřního ovzduší; mateřská škola; oxid uhličitý; těkavé organické látky
Klíčová slova anglicky Indoor air quality; nursery school; carbon dioxide; volatile organic compounds
Štítky BDP, RIV19, SCOPUS
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Ing. Anna Palokha, učo 18083. Změněno: 13. 11. 2019 08:56.
Anotace
There are many studies focusing on indoor air quality in primary and secondary schools. Nevertheless, studies in nursery schools are still few. Concentrations of indoor air pollutants are typically 2-5 times higher, and occasionally 100 times higher than outdoors. Children spend more time in nursery and preschools than in any other indoor microenvironment besides home. It is generally assumed that preschool students are more susceptible to the adverse effects of poor indoor air quality (IAQ) than elementary or middle school students due to their activities. The parameters of indoor air quality in nursery school during the period as introducing case study is measured. The assessment is based on the measurement of indoor air temperature, relative humidity (RH), and Carbon Dioxide (CO2) and total volatile organic compounds (TVOC) concentration. Likewise, individual VOC concentrations are also monitored. The air temperature and relative humidity are set with data logger Testo 480. An ultra-fast electronic nose based on gas chromatography is used for the analysis of individual VOCs and a photoionization detector with a UV lamp was used for the determination of total volatile organic compounds (TVOC) concentration.
Anotace česky
Existuje mnoho studií zaměřených na kvalitu vnitřního ovzduší na základních a středních školách. Studií kvality vnitřního prostředí v mateřských školách je však stále velmi málo. Koncentrace znečišťujících látek v ovzduší jsou obvykle 2-5krát vyšší a občas 100krát vyšší než venku. Děti tráví více času v mateřských a předškolních zařízeních než v jakémkoli jiném vnitřním mikroprostředí mimo domov. Obecně se předpokládá, že předškolní studenti jsou kvůli své činnosti náchylnější k nepříznivým účinkům špatné kvality vnitřního vzduchu (IAQ) než žáci základních a středních škol. Parametry kvality vnitřního ovzduší v mateřské škole jsou sledovány. Posouzení je založeno na měření teploty vnitřního vzduchu, relativní vlhkosti vzduchu (RH) a oxidu uhličitého (CO2) a celkové koncentrace těkavých organických sloučenin (TVOC). Rovněž jsou monitorovány jednotlivé koncentrace VOC. Teplota vzduchu a relativní vlhkost se jsou sledovány pomocí dataloggeru Testo 480. Pro analýzu jednotlivých VOC je použit ultra rychlý elektronický nos založený na plynové chromatografii a pro stanovení celkových těkavých organických sloučenin (TVOC koncentrace) byl použit fotoionizační detektor s UV lampou.
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 16:54