JUSTUS, Xenia and Zdeněk CAHA. Methoden in der Gründungslehre (Teaching methodology of company founders). 1st ed. Lüdenschied, Německo: RAM-Verlag, Německo. 71 pp. ISBN 978-3-942303-81-1. 2019.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Methoden in der Gründungslehre
Name in Czech Metodika výuky zakladatelů podniku
Name (in English) Teaching methodology of company founders
Authors JUSTUS, Xenia (guarantor) and Zdeněk CAHA (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Lüdenschied, Německo, 71 pp. 2019.
Publisher RAM-Verlag, Německo
Other information
Original language German
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Germany
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/75081431:_____/19:00001547
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-3-942303-81-1
Keywords (in Czech) založení podniku; vysokoškolská výuka; didaktické metody
Keywords in English starting a business; university education; didactic methods
Tags MADO, RIV19
Changed by Changed by: Ing. Anna Palokha, učo 18083. Changed: 21/4/2020 10:43.
Abstract
Im Hochschullehrbuch wurden zum einen die domänenübergreifenden Merkmale der guten Hochschullehre analysiert und zum anderen ein Überblick über die didaktischen Ansätze sowie Methoden gegeben, die in der Gründungslehre eingesetzt werden können. Basierend auf den Ergebnissen der Entrepreneurship-Forschung sowie aktuellen Entwicklungen in der Hochschuldidaktik wurden die Empfehlungen für die Gestaltung der akademischen Gründungslehre formuliert.
Abstract (in Czech)
V této vysokoškolské učebnici jsou analyzovány všeobecné rysy kvalitní výuky na vysokých školách a znázorněn přehled didaktických metod, které lze aplikovat v rámci výuky zakládání podniku. Na základě výsledků výzkumu problematiky Entrepreneurship-(zakládajících podnikatelů) a aktuálního vývoje v oblasti vysokoškolské didaktiky jsou formulována doporučení pro didaktické uspořádání akademické výuky zakládání podniku.
Abstract (in English)
This college textbook analyzes the general features of quality teaching at universities and shows an overview of the didactic methods that can be used to teach business start-ups. Based on the results of research into the issue of Entrepreneurship (entrepreneurs) and current developments in the field of university didactics, recommendations are formulated for the didactic organization of academic teaching of business foundation.
PrintDisplayed: 29/3/2024 08:24