JUSTUS, Xenia and Zdeněk CAHA. Methoden in der Gründungslehre (Teaching methodology of company founders). 1st ed. Lüdenschied, Německo: RAM-Verlag, Německo. 71 pp. ISBN 978-3-942303-81-1. 2019. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Methoden in der Gründungslehre |
Name in Czech | Metodika výuky zakladatelů podniku |
Name (in English) | Teaching methodology of company founders |
Authors | JUSTUS, Xenia (guarantor) and Zdeněk CAHA (203 Czech Republic, belonging to the institution). |
Edition | 1. vyd. Lüdenschied, Německo, 71 pp. 2019. |
Publisher | RAM-Verlag, Německo |
Other information | |
---|---|
Original language | German |
Type of outcome | Book on a specialized topic |
Field of Study | 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems] |
Country of publisher | Germany |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Publication form | printed version "print" |
RIV identification code | RIV/75081431:_____/19:00001547 |
Organization unit | Institute of Technology and Business in České Budějovice |
ISBN | 978-3-942303-81-1 |
Keywords (in Czech) | založení podniku; vysokoškolská výuka; didaktické metody |
Keywords in English | starting a business; university education; didactic methods |
Tags | MADO, RIV19 |
Changed by | Changed by: Ing. Anna Palokha, učo 18083. Changed: 21/4/2020 10:43. |
Abstract |
---|
Im Hochschullehrbuch wurden zum einen die domänenübergreifenden Merkmale der guten Hochschullehre analysiert und zum anderen ein Überblick über die didaktischen Ansätze sowie Methoden gegeben, die in der Gründungslehre eingesetzt werden können. Basierend auf den Ergebnissen der Entrepreneurship-Forschung sowie aktuellen Entwicklungen in der Hochschuldidaktik wurden die Empfehlungen für die Gestaltung der akademischen Gründungslehre formuliert. |
Abstract (in Czech) |
---|
V této vysokoškolské učebnici jsou analyzovány všeobecné rysy kvalitní výuky na vysokých školách a znázorněn přehled didaktických metod, které lze aplikovat v rámci výuky zakládání podniku. Na základě výsledků výzkumu problematiky Entrepreneurship-(zakládajících podnikatelů) a aktuálního vývoje v oblasti vysokoškolské didaktiky jsou formulována doporučení pro didaktické uspořádání akademické výuky zakládání podniku. |
Abstract (in English) |
---|
This college textbook analyzes the general features of quality teaching at universities and shows an overview of the didactic methods that can be used to teach business start-ups. Based on the results of research into the issue of Entrepreneurship (entrepreneurs) and current developments in the field of university didactics, recommendations are formulated for the didactic organization of academic teaching of business foundation. |
PrintDisplayed: 29/3/2024 08:24