Detailed Information on Publication Record
2018
Manažerské postupy pro navrhování produktů
DOBROVIČ, Ján, Jan VÁCHAL and Jarmila STRAKOVÁBasic information
Original name
Manažerské postupy pro navrhování produktů
Name in Czech
Manažerské postupy pro navrhování produktů
Name (in English)
Managerial procedures for product design
Authors
DOBROVIČ, Ján (703 Slovakia, guarantor, belonging to the institution), Jan VÁCHAL (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jarmila STRAKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Stalowa Wola, Polsko, 154 pp. 2018
Publisher
Wydawnictwo Sztafeta Sp. z o.o.
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50203 Industrial relations
Country of publisher
Poland
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
RIV identification code
RIV/75081431:_____/18:00001535
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN
978-83-63767-39-6
Keywords (in Czech)
praktiky navrhování výrobků; reverzní inženýrství; rapid prototyping
Keywords in English
product design practices; reverse engineering; rapid prototyping
Změněno: 21/4/2020 10:41, Ing. Anna Palokha
V originále
"Monografie chronologicky popisuje praktiky o inovačních přístupech navrhování nových výrobků pro automobilový průmysl. Analyzuje stav poznání v současné praxi navrhování nových výrobků v automotive. Výstižně a dostatečně stručně uvádí jednotlivé metody, principy a postupy navrhování. Autoři podávají základní informace o plánování, specifikaci, koncepčním designu, testování a řešení produktu, o reverzním inženýrství, Rapid Porotyping, optimalizaci designu, testování v automotive a o štíhlém procesu. V závěrečných kapitolách autoři uvádějí výsledky vlastního vědeckého výzkumu a formulují vlastní závěry a doporučení pro praxi. Monografie je určena široké vědecké veřejnosti i akademickým a výzkumným pracovníkům technických univerzit."
In English
"The monograph chronologically describes practices on innovative approaches to designing new products for the automotive industry. It analyzes the state of knowledge in the current practice of designing new products in automotive. It briefly and succinctly lists individual design methods, principles and procedures. Authors provide basic information on planning, specification, conceptual design, product testing and solution, reverse engineering, Rapid prototyping, design optimization, automotive testing, and lean process. In the final chapters, the authors present the results of their own scientific research and formulate their own conclusions and recommendations for practice. The monograph is intended for the broad scientific community as well as academic and research staff of technival universities."