B 2018

Manažerské postupy pro navrhování produktů

DOBROVIČ, Ján, Jan VÁCHAL and Jarmila STRAKOVÁ

Basic information

Original name

Manažerské postupy pro navrhování produktů

Name in Czech

Manažerské postupy pro navrhování produktů

Name (in English)

Managerial procedures for product design

Authors

DOBROVIČ, Ján (703 Slovakia, guarantor, belonging to the institution), Jan VÁCHAL (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jarmila STRAKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Stalowa Wola, Polsko, 154 pp. 2018

Publisher

Wydawnictwo Sztafeta Sp. z o.o.

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50203 Industrial relations

Country of publisher

Poland

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

RIV identification code

RIV/75081431:_____/18:00001535

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-83-63767-39-6

Keywords (in Czech)

praktiky navrhování výrobků; reverzní inženýrství; rapid prototyping

Keywords in English

product design practices; reverse engineering; rapid prototyping

Tags

Změněno: 21/4/2020 10:41, Ing. Anna Palokha

Abstract

V originále

"Monografie chronologicky popisuje praktiky o inovačních přístupech navrhování nových výrobků pro automobilový průmysl. Analyzuje stav poznání v současné praxi navrhování nových výrobků v automotive. Výstižně a dostatečně stručně uvádí jednotlivé metody, principy a postupy navrhování. Autoři podávají základní informace o plánování, specifikaci, koncepčním designu, testování a řešení produktu, o reverzním inženýrství, Rapid Porotyping, optimalizaci designu, testování v automotive a o štíhlém procesu. V závěrečných kapitolách autoři uvádějí výsledky vlastního vědeckého výzkumu a formulují vlastní závěry a doporučení pro praxi. Monografie je určena široké vědecké veřejnosti i akademickým a výzkumným pracovníkům technických univerzit."

In English

"The monograph chronologically describes practices on innovative approaches to designing new products for the automotive industry. It analyzes the state of knowledge in the current practice of designing new products in automotive. It briefly and succinctly lists individual design methods, principles and procedures. Authors provide basic information on planning, specification, conceptual design, product testing and solution, reverse engineering, Rapid prototyping, design optimization, automotive testing, and lean process. In the final chapters, the authors present the results of their own scientific research and formulate their own conclusions and recommendations for practice. The monograph is intended for the broad scientific community as well as academic and research staff of technival universities."