Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@book{48981, author = {Straková, Jarmila}, address = {Plzeň}, edition = {1.}, keywords = {enterprises; strategic management; decision making; corporate environment; monograph}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Plzeň}, isbn = {978-80-7380-755-9}, publisher = {Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, s.r.o.}, title = {Podnikové prostředí - Základ pro strategické řízení a rozhodování}, year = {2019} }
TY - BOOK ID - 48981 AU - Straková, Jarmila PY - 2019 TI - Podnikové prostředí - Základ pro strategické řízení a rozhodování VL - Neuveden PB - Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, s.r.o. CY - Plzeň SN - 9788073807559 KW - enterprises KW - strategic management KW - decision making KW - corporate environment KW - monograph N2 - Monografie přináší v tuzemsku dosud nepublikovaný, netradiční pohled na vymezení a analýzu podnikového prostředí z hlediska jak jeho současných, tak zejména očekávaných změn s přímou vazbou na strategické řízení a rozhodování podnikatelských subjektů. Čtenář se zde seznámí s dílčími složkami podnikového prostředí (vnitřní prostředí, mezoprostředí, makroprostředí), přičemž samostatná pozornost je věnována problematice vymezení a analýzy hodnotového řetězce, jehož využití při generování přidané hodnoty v podnikatelských subjektech bude výrazně narůstat. Uvedena je podrobná rešerše zahrnující všechny základní problémové okruhy uvedené problematiky počínaje paradigmatem strategického managementu, klasickými a pokrokovými metodami strategického řízení, podnikovým prostředím a jeho dílčími složkami až po vymezení podnikové konkurenceschopnosti. Cílem monografie je prezentovat výsledky z rozsáhlého výzkumného šetření zaměřeného na analýzu dílčích složek podnikového prostředí a hodnotového řetězce z hlediska jejich vlivu na ziskovost podnikatelských subjektů a zároveň i představit vhodnou formu prezentace výstupů umožňující jejich využití v podnikové sféře. Prezentován je zde dosud v ČR nepublikovaný metodologický aparát pro testování dílčích složek podnikového prostředí a hodnotového řetězce v jejich integrální podobě s využitím matematicko-statistických metod (dimenzionální redukce, logitového modelu a jeho transformace) a neuronových sítí. Vymezen byl i nový pojmový aparát odpovídající použitým metodám, např. tzv. zlatý triangl sektorového hodnotového řetězce, který vytváří reálnou základnu pro generování jedinečných hodnotových řetězců zajišťujících podnikatelským subjektům vysokou konkurenceschopnost a ziskovost. V závěru monografie jsou předloženy náměty na další zaměření výzkumu v dané problematice, jsou vymezeny možné oblasti využití získaných výstupů v další vědecké činnosti, v oblasti vzdělávání i přímo v podnikové praxi. Kniha jistě nalezne své čtenáře jak ve vědecké komunitě, tak i mezi manažery podnikatelských subjektů. ER -
STRAKOVÁ, Jarmila. \textit{Podnikové prostředí - Základ pro strategické řízení a rozhodování}. 1. vyd. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, s.r.o., 2019, 216 s. ISBN~978-80-7380-755-9.
|