SABAITYTĖ, Jolanta, Vida DAVIDAVIČIENĖ, Jarmila STRAKOVÁ a Jurgita RAUDELIŪNIENĖ. Decision Tree Modelling of e-Consumers’ Preferences for Internet Marketing Communication Tools during Browsing. E+M Ekonomie a Management. Liberec: Technická univerzita v Liberci, roč. 22, č. 1, s. 206-221. ISSN 1212-3609. doi:10.15240/tul/001/2019-1-014. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Decision Tree Modelling of e-Consumers’ Preferences for Internet Marketing Communication Tools during Browsing
Název česky Modelování rozhodovacích stromů preferencí e-spotřebitelů pro komunikační nástroje internetového marketingu v průběhu prohlížení internetových stránek
Autoři SABAITYTĖ, Jolanta (440 Litva, garant), Vida DAVIDAVIČIENĖ (440 Litva), Jarmila STRAKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Jurgita RAUDELIŪNIENĖ (440 Litva).
Vydání E+M Ekonomie a Management, Liberec, Technická univerzita v Liberci, 2019, 1212-3609.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50204 Business and management
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/75081431:_____/19:00001532
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Doi http://dx.doi.org/10.15240/tul/001/2019-1-014
UT WoS 000461177700014
Klíčová slova česky Internetový marketing; komunikace; chování zákazníků; internetový marketingový komunikační nástroj; e-commerce
Klíčová slova anglicky Internet marketing; communication; customer behaviour; internet marketing communication tool; e-commerce
Štítky RIV19, STM, WOS
Změnil Změnila: Ing. Anna Palokha, učo 18083. Změněno: 22. 4. 2020 15:42.
Anotace
The successful development of internet marketing is based on scientifically proven decisions designed for the comprehensive analysis and evaluation of internet marketing communication tool selection. Different layers of internet marketing phenomena, such as communication tool profiles and characteristics of customers and strategies for different stages of purchase models, are widely analysed. However, it has been noted that modern management theories lack scientific research on the comprehensive analysis and evaluation of internet marketing communication tools, including the relevant characteristics of electronic consumers profiles based on their generational aspects and their life cycle stages. It is therefore necessary to analyse the stages of an electronic consumer's journey and define the most relevant communication tools and application uses during every stage by aiming to improve customer satisfaction and marketing performance. The goal of this research is to determine the most significant internet marketing communication elements in the purchase phase of the electronic consumer journey cycle using the mathematical decision tree approach for different types of customers, using the generation theory as a segmentation tool. The literature analysis on electronic consumer's behaviour, generation theory application possibilities in marketing and internet marketing communication tools was carried out. The research methodology includes eye-tracking and descriptive and comparative statistical analysis methods (decision tree models), which create the preconditions for the evaluation of electronic consumers' explicit and tacit reactions to the use of internet marketing communication tools during the purchase phase of an electronic consumer's journey. It was established that comparable statistically significant different preferences for internet marketing communication tools, at the purchase phase during a browsing task, exist for baby boomers, X, Y and Z generations.
Anotace česky
Úspěšný rozvoj internetového marketingu je založen na vědecky ověřených rozhodnutích určených pro komplexní analýzu a hodnocení výběru internetového marketingového komunikačního nástroje. Byly široce analyzovány různé vrstvy internetového marketingu, jako jsou komunikační nástroje, profily a charakteristiky zákazníků a strategií pro různé fáze nákupních modelů, přičemž však bylo poznamenáno, že moderní teorie řízení postrádají vědecký výzkum v oblasti komplexní analýzy a hodnocení komunikačních nástrojů internetového marketingu, včetně příslušných charakteristik profilů spotřebitelů založených na jejich generačních aspektech a jejich fázích životního cyklu. Je proto nezbytné analyzovat etapy cesty spotřebitele a definovat nejdůležitější komunikační nástroje a použití aplikací v každé fázi, a to s cílem zlepšit spokojenost zákazníků a výkonnost marketingu. Cílem předkládaného výzkumu je zjistit nejvýznamnější komunikační prvky internetového marketingu ve fázi nákupu. Byla provedena analýza literatury o chování spotřebitelů, aplikačních možnostech generační teorie v marketingových a internetových marketingových komunikačních nástrojích. Výzkumná metodika zahrnuje metodu eye-tracking a popisné a srovnávací statistické analýzy (modely rozhodovacích stromů), které vytvářejí předpoklady pro hodnocení explicitních a tacitních reakcí elektronických spotřebitelů na používání komunikačních nástrojů internetového marketingu ve fázi nákupu. Bylo zjištěno, že existují statisticky významné odlišnosti preferencí pro komunikační nástroje internetového marketingu pro generace X, Y a Z.
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 23:29