Detailed Information on Publication Record
2019
Vehicle fuel consumption prediction based on the data record obtained from an engine control unit
SARKAN, Branislav, Stefania SEMANOVA, Veronika HARANTOVA, Ondrej STOPKA, Mária STOPKOVÁ et. al.Basic information
Original name
Vehicle fuel consumption prediction based on the data record obtained from an engine control unit
Name in Czech
Predikce spotřeby paliva vozidla založená na datovém záznamu získaném z řídicí jednotky motoru
Authors
SARKAN, Branislav (703 Slovakia, guarantor), Stefania SEMANOVA (703 Slovakia), Veronika HARANTOVA, Ondrej STOPKA (703 Slovakia, belonging to the institution), Mária STOPKOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution) and Miroslaw SZALA (616 Poland)
Edition
Volume 252. Parc d'Activités de Courtabœuf, France, MATEC Web Conference, p. nestránkováno, 4 pp. 2019
Publisher
EDP Sciences - Web of Conferences
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50703 Transport planning and social aspects of transport
Country of publisher
France
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
RIV identification code
RIV/75081431:_____/19:00001504
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISSN
UT WoS
000467983800084
Keywords (in Czech)
DIAGNÓZA; SIGNÁL
Keywords in English
DIAGNOSIS; SIGNAL
Změněno: 5/6/2019 10:40, Mgr. Eva Hynešová
V originále
Vehicle fuel consumption is one of the most important operational characteristics of road vehicles. The fuel consumption can be determined by different methods under laboratory conditions or by carrying out drive tests. One of the possibilities to quantify a way of vehicle driving is to analyse the selected parameters of the fuel mixture electronic control system. The objective of the paper is to predict fuel consumption via parameters of throttle position and engine speed. The measurement was carried out in the laboratory of the Department of Road and Urban Transport by using a MAHA roller dynamometer. The result is an estimation of accuracy of such fuel consumption determination and its possible utilisation for a system of assessing the vehicle driving style of drivers.
In Czech
Spotřeba pohonných hmot je jednou z nejdůležitějších provozních charakteristik silničních vozidel. Spotřeba paliva může být stanovena různými metodami za laboratorních podmínek nebo prováděním testů. Jednou z možností, jak kvantifikovat způsob řízení vozidla, je analýza vybraných parametrů systému elektronického řízení palivové směsi. Cílem práce je předpovědět spotřebu paliva pomocí parametrů polohy škrticí klapky a otáček motoru. Měření bylo prováděno v laboratoři Katedry silniční a městské dopravy pomocí válečkového dynamometru MAHA. Výsledkem je odhad přesnosti určení spotřeby paliva a jeho možné využití pro systém posuzování stylu jízdy řidičů vozidla.