PÁRTLOVÁ, Petra a Veronika HUMLEROVÁ. ERASMUS European Programme as a Tool for Multicultural and Intercultural Education. In Staníčková, M. et al. PROCEEDINGS OF THE 4TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EUROPEAN INTEGRATION 2018 (ICEI 2018), PTS 1-3. 1. vyd. Ostrava: VŠB - Technical University of Ostrava. s. 1147 - 1153. ISBN 978-80-248-4169-4. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název ERASMUS European Programme as a Tool for Multicultural and Intercultural Education
Název česky Evropský program ERASMUS jako nástroj multikulturního a interkulturního vzdělávání
Autoři PÁRTLOVÁ, Petra (203 Česká republika, garant, domácí) a Veronika HUMLEROVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Ostrava, PROCEEDINGS OF THE 4TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EUROPEAN INTEGRATION 2018 (ICEI 2018), PTS 1-3, od s. 1147 - 1153, 7 s. 2018.
Nakladatel VŠB - Technical University of Ostrava
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
Kód RIV RIV/75081431:_____/18:00001503
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN 978-80-248-4169-4
UT WoS 000462093400129
Klíčová slova česky ERASMUS European programme; intercultural communication; multicultural education
Klíčová slova anglicky Evropský program ERASMUS; interculturní komunikace; multikulturní vzdělávání
Štítky PRM, RIV19, WOS
Změnil Změnila: Mgr. Eva Hynešová, učo 23116. Změněno: 3. 6. 2019 13:03.
Anotace
Multicultural education of students has become an important tool of acquiring knowledge, experience and skills in intercultural communication. With the progressive integration process in Europe and the globalization trends in the world economy, there is an increasingly busy and intensive contact between the inhabitants of countries with different cultural and historical backgrounds, history and present in the European and world economic and social world. Europe as a continent has a multicultural character with a high degree of cultural diversification. This is mainly due to the free movement of people, work mobility, study and educational stays, but also due to illegal mobility. Encountering different cultures, citizens are taught to respect and tolerate each other, exchange visions, experience and mutual enrichment. The above-mentioned aspects are the most important topics of the ERASMUS. It is open to all states of the European Union and their students, teachers and university researchers. The paper analyses the extent to which different states use the programme.
Anotace česky
Multikulturní výchova studentů se stala důležitým nástrojem získávání znalostí, zkušeností a dovedností v interkulturní komunikaci. S progresí integračního procesu v Evropě a globalizačních trendů ve světové ekonomice se kontakt mezi obyvateli zemí s různým kulturním a historickým pozadím, historií a současností v evropském a světovém ekonomickém a sociálním světě stává stále intenzivnější. Evropa jako kontinent má multikulturní charakter s vysokou mírou kulturní diverzifikace. Důvodem je především volný pohyb osob, pracovní mobilita, studijní a vzdělávací pobyty, ale i nelegální mobilita. Při setkávání s různými kulturami se občané učí respektovat a tolerovat se navzájem, vyměňovat si vize, zkušenosti a vzájemné obohacení. Výše uvedené aspekty jsou nejdůležitějšími tématy programu ERASMUS. Je otevřen všem státům Evropské unie a jejich studentům, učitelům a vysokoškolským výzkumným pracovníkům. Článek analyzuje, do jaké míry jednotlivé státy program používají.
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 16:01