LIŽBETINOVÁ, Lenka, Miloš HITKA and Mikhail KLEYMENOV. Motivational Preferences of Employees in Requirements of Czech and Russian Transport and Logistics Enterprises. Nase More. Dubrovnik: University of Dubrovnik, vol. 65, No 4, p. 254-258. ISSN 0469-6255. 2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Motivational Preferences of Employees in Requirements of Czech and Russian Transport and Logistics Enterprises
Name in Czech Strategické nástroje HRM pro provoz malých a středních podniků v oblasti dřevospracujícího průmyslu.
Authors LIŽBETINOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Miloš HITKA (703 Slovakia) and Mikhail KLEYMENOV (643 Russian Federation).
Edition Nase More, Dubrovnik, University of Dubrovnik, 2018, 0469-6255.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50204 Business and management
Country of publisher Croatia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/75081431:_____/18:00001498
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
UT WoS 000449796600017
Keywords (in Czech) Klastrové analýzy; Motivace Motivační faktory; Doprava a logistika; Dopravní a logistické podniky
Keywords in English Cluster analyses; MotivationMotivational factors; Transport and logistics; Transport and logistics enterprises
Tags KDO, RIV19, WOS
Changed by Changed by: Mgr. Blanka Mikšíková, učo 22534. Changed: 22/4/2020 14:19.
Abstract
The aim of the paper is to identify the employees’ groups based on the differences in their motivation preferences in the environment of transport and logistics enterprises in selected regions. Loyal, satisfied and efficient employees are a key success factor for service enterprises in general. This is due to the fact that service sphere is characterized by the low level of anonymity of the service provider, therefore the level of professional approach of employees in direct interaction becomes the most important in terms of customer satisfaction. The paper represents partial result of research aimed at the identification of motivational preferences of employees in the specific conditions of logistics enterprises. The research was carried out in the Czech Republic and Russian Federation (Sverdlovsk region) in 2017 and the research sample consisted of 571 and 860 respondents employed in transport and logistics enterprises. There is a proposed use of Cluster analysis method in the paper. The research results obtained can help better understand the motivational preferences of the transport and logistics staff and thus create the possibility of more efficient formulation of incentive programs. © 2018, University of Dubronvnik. All rights reserved.
Abstract (in Czech)
Cílem příspěvku je identifikovat skupiny zaměstnanců na základě rozdílů v jejich motivačních preferencích v prostředí dopravních a logistických podniků ve vybraných regionech. Loajální, spokojení a efektivní zaměstnanci jsou klíčovým faktorem úspěchu pro podniky poskytující služby obecně. Je to dáno tím, že sféra služeb se vyznačuje nízkou mírou anonymity poskytovatele služeb, a proto se úroveň profesionálního přístupu zaměstnanců v přímé interakci stává z hlediska spokojenosti zákazníků nejdůležitější. Příspěvek představuje částečný výsledek výzkumu zaměřeného na identifikaci motivačních preferencí zaměstnanců ve specifických podmínkách logistických podniků. Výzkum probíhal v České republice a Ruské federaci (Sverdlovská oblast) v roce 2017 a výzkumný soubor tvořilo 571 a 860 respondentů zaměstnaných v dopravě a logistice. V článku je navrženo použití metody klastrové analýzy. Získané výsledky výzkumu mohou pomoci lépe porozumět motivačním preferencím pracovníků v dopravě a logistice a vytvořit tak možnost efektivnější formulace motivačních programů.
PrintDisplayed: 29/3/2024 12:48