VAREČKOVÁ, Ľubica. The possibility of burnout occurence in foreign language teachers. In Khalid S. Soliman. Proceedings of the 32th International Business Information Management Association Conference, Vision 2020: Sustainable Economic Development and Application of Innovation Management from Regional expansion to Global Growth. 1. vyd. Austria: International Business Information Management Association (IBIMA). s. 8311-8314. ISBN 978-0-9998551-1-9. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The possibility of burnout occurence in foreign language teachers
Název česky Možnost výskytu syndomu vyhoření u učitelů cizích jazykú
Autoři VAREČKOVÁ, Ľubica.
Vydání 1. vyd. Austria, Proceedings of the 32th International Business Information Management Association Conference, Vision 2020: Sustainable Economic Development and Application of Innovation Management from Regional expansion to Global Growth, od s. 8311-8314, 4 s. 2018.
Nakladatel International Business Information Management Association (IBIMA)
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50204 Business and management
Stát vydavatele Rakousko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN 978-0-9998551-1-9
Klíčová slova česky učitelé cizích jazyků; syndróm vyhoření; sebahodnocení; doplňkové vzdělívaní
Klíčová slova anglicky foreign language teachers; burn out syndrome; self-assessment; supplementary education
Štítky KDO, SCOPUS
Změnil Změnila: Mgr. Eva Hynešová, učo 23116. Změněno: 20. 5. 2019 09:19.
Anotace
The paper presents a part of the combined research aimed at verification of the emotional exhaustion in the group of foreign language teachers (FLT), grouped based on age and teaching experience, the possibility of burnout syndrome occurrence and the interest in their possible engagement in complementary language education. For our research data collection was chosen the standardized Maslach Burnout Inventory further supplemented by own questionnaire, used for self-evaluation verification, connected the will of teachers for their self-development and widening their language skills and knowledge. The collected data proved their interest and engagement in their follow-up education self-involvement
Anotace česky
Příspěvek prezentuje část kombinovaného výzkumu zaměřeného na ověření emočního vyčerpání ve skupině učitelů cizích jazyků (FLT), seskupených podle věku a pedagogické zkušenosti, možnost výskytu syndromu vyhoření a také jejich zájemu o případné zapojení do doplňkového jazykového vzdělávání. Pro sbírku výzkumných dat byl vybrán standardizovaný Maslach Burnout Inventory doplněný vlastním dotazníkem, použitým pro ověření sebehodnocení s propojením na vůli učitelů o jejich vlastní rozvoj a rozšiřování jazykových dovedností a znalostí. Shromážděná data prokázala jejich zájem a angažovanost v navazujícím vzdělávání.
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 07:58