VOKOUN, Marek. Innovation activities of firms: the case of 8 cis waves in the Czech industry between 2001 and 2014. In J. Váchal, M. Vochozka and J. Horák. Book Series: SHS Web Conferences, vol. 39.: Innovative Economic Symposium 2017 (IES2017): Strategic Partnership in International Trade Location. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích. s. nestránkováno, 10 s. ISBN 978-2-7598-9028-6. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Innovation activities of firms: the case of 8 cis waves in the Czech industry between 2001 and 2014
Název česky Inovační aktivity firem: případ 8 cis vln v českém průmyslu v letech 2001 až 2014
Autoři VOKOUN, Marek (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. České Budějovice, Book Series: SHS Web Conferences, vol. 39.: Innovative Economic Symposium 2017 (IES2017): Strategic Partnership in International Trade Location, od s. nestránkováno, 10 s. 2017.
Nakladatel Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
Kód RIV RIV/75081431:_____/17:00001488
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN 978-2-7598-9028-6
UT WoS 000452181300030
Klíčová slova česky inovační aktivity; firmy; model CDM; český trh; CIS
Klíčová slova anglicky innovation activities; firms; CDM model; Czech market; CIS
Štítky RIV19, RZI, WOS
Změnil Změnila: Mgr. Eva Hynešová, učo 23116. Změněno: 16. 5. 2019 10:18.
Anotace
Eight Czech CIS waves between 2001-2014 were analyzed. An adjusted (incomplete) CDM model was used to estimate effects of characteristics of firms (firm size, government funding, market orientation, or foreign ownership) on the innovation process (decision to innovate, R&D intensity, sales from innovated goods). Public support had a very limited or even negative effect on innovation inputs and outputs. This analysis suggests that there is no relationship between R&D expenditures and sales of innovated goods. The coefficients are quite similar for new-to-the-market innovators and new-to-the-enterprise innovators. The orientation of the world market is a highly important factor of new-to-the-market innovators. The ability to capture sales of innovated goods is higher for smaller firms, but only for the new-to-the-firm innovators. The analysis also showed differences between innovators in service sector and manufacturing sector. Cooperation is a positive factor of innovation intensity in the manufacturing sector; however on average, there is zero effect of cooperation in the service sector. World market orientation is a key factor of service companies.
Anotace česky
Analyzováno bylo osm českých vln SNS v letech 2001–2014. Upravený (neúplný) model CDM byl použit k odhadu vlivu charakteristik firem (velikost firmy, vládní financování, tržní orientace nebo zahraniční vlastnictví) na inovační proces (rozhodnutí o inovaci, intenzita výzkumu a vývoje, tržby z inovovaného zboží). Veřejná podpora měla velmi omezený nebo dokonce negativní vliv na inovační vstupy a výstupy. Tato analýza naznačuje, že neexistuje žádný vztah mezi výdaji na VaV a prodejem inovovaného zboží. Koeficienty jsou pro nové inovátory na trhu a inovátory v nových podnicích poměrně podobné. Orientace světového trhu je velmi důležitým faktorem inovátorů na trhu. Schopnost zachytit prodej inovovaného zboží je vyšší u menších firem, ale pouze u novodobých inovátorů. Analýza také ukázala rozdíly mezi inovátory v sektoru služeb a výrobním sektoru. Spolupráce je pozitivním faktorem intenzity inovací ve výrobním sektoru; v průměru je však spolupráce v sektoru služeb nulová. Orientace na světovém trhu je klíčovým faktorem servisních firem.
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 16:12