KUČERKA, Daniel, Roman HRMO, Eva RUŽINSKÁ, Lucia KRIŠTOFIAKOVÁ a Monika KUČERKOVÁ. Creating teaching aids for the subject Economics. In Khalid S. Soliman. Proceedings of the 32nd International Business Information Management Association Conference. Seville, Spain: Internationa Business Information Management Association (IBIMA). s. 1544-1551. ISBN 978-0-9998551-1-9. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Creating teaching aids for the subject Economics
Název česky Tvorba učebních pomůcek pro předmět Ekonomie
Autoři KUČERKA, Daniel, Roman HRMO, Eva RUŽINSKÁ, Lucia KRIŠTOFIAKOVÁ a Monika KUČERKOVÁ.
Vydání Seville, Spain, Proceedings of the 32nd International Business Information Management Association Conference, od s. 1544-1551, 8 s. 2018.
Nakladatel Internationa Business Information Management Association (IBIMA)
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Španělsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN 978-0-9998551-1-9
Klíčová slova česky didaktický text; výzkum; Cloze test; Ekonomie
Klíčová slova anglicky didactic text; research; Cloze test; Economy
Štítky DOP, SCOPUS
Změnil Změnila: Mgr. Eva Hynešová, učo 23116. Změněno: 9. 5. 2019 13:30.
Anotace
The authors are concerned with the creation of teaching text for the subject of the Economy. The subject of Economics is a part of the school education program. This didactic text was developed and aided in the Close Test. During the creation, the authors tried to observe the structure of the text. After processing, the readability of the text was evaluated by using the Cloze test. The survey was attended by 770 respondents from three secondary schools in Slovakia and three secondary schools in Bohemia. The results showed that 13 words, i.e. 59% were supplemented by 116 students and 21 and 22 words were equally supplemented by 19 pupils.
Anotace česky
Autoři se zabývají tvorbou učebního textu pro předmět Ekonomika. Předmět Ekonomika je součástí školního vzdělávacího programu. Tento didaktický text byl vytvořen a podporován v rámci závěrečného testu. Během tvorby se autoři snažili sledovat strukturu textu. Po zpracování byla čitelnost textu vyhodnocena testem Cloze. Průzkumu se zúčastnilo 770 respondentů ze tří středních škol na Slovensku a tří středních škol v Čechách. Výsledky ukázaly, že 13 slov, tj. 59% bylo doplněno 116 studenty a 21 a 22 slov bylo stejně doplněno 19 žáky.
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 12:26