KUČERKA, Daniel a Monika KUČERKOVÁ. Creation of a literary device for the subject Management of the work of a car dealer. In Khalid S. Soliman. Proceedings of the 32nd International Business Information Management Association Conference. 1. vyd. Seville, Spain: International Business Information Management Association (IBIMA). s. 1536-1543. ISBN 978-0-9998551-1-9. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Creation of a literary device for the subject Management of the work of a car dealer
Název česky Tvorba literární pomůcky pro předmět Management práce prodejce automobilů
Autoři KUČERKA, Daniel a Monika KUČERKOVÁ.
Vydání 1. vyd. Seville, Spain, Proceedings of the 32nd International Business Information Management Association Conference, od s. 1536-1543, 8 s. 2018.
Nakladatel International Business Information Management Association (IBIMA)
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Španělsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN 978-0-9998551-1-9
Klíčová slova česky Výzkum; Cloze test; Management; Prodejce automobilů
Klíčová slova anglicky Research; Cloze Test; Management; Car Dealer
Štítky DOP, SCOPUS
Změnil Změnila: Mgr. Eva Hynešová, učo 23116. Změněno: 9. 5. 2019 13:29.
Anotace
The paper deals with the creation of a literary aid for the subject Management of the work of the car dealer. The first part describes the forms and methods of teaching the subject and the structure and creation of the didactic text as a literary tool for pupils. In the second part of the study, the authors are concerned with the research of a real didactic text for the subject. Readability of the text was evaluated by using a Cloze test on a sample of 700 pupils from the Czech Republic and the Slovak Republic. Min. the number of 13 words was supplemented by 106 pupils, i.e. 15.4% and max. 22 words supplemented 23 pupils i.e. 3.29%. The didactic text has been shown to be legible, comprehensible and manageable by the pupils for whom it is intended.
Anotace česky
Příspěvek se zabývá tvorbou literární pomůcky pro předmět Řízení práce prodejce automobilů. První část popisuje formy a metody výuky předmětu a struktury a vytvoření didaktického textu jako literárního nástroje pro žáky. Ve druhé části studie se autoři zabývají výzkumem reálného didaktického textu pro daný předmět. Čitelnost textu byla vyhodnocena testem Cloze na vzorku 700 žáků z České republiky a Slovenské republiky. Min. počet 13 slov byl doplněn 106 žáky, tj. 15,4% a max. 13 žáků. 22 slov doplnilo 23 žáků, tj. 3,29%. Ukázalo se, že didaktický text je čitelný, srozumitelný a zvládnutelný žáky, pro které je určen.
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 12:10