ŠVEC, Roman, Petra MARTÍŠKOVÁ a Marie SLABÁ. Guests' Preferences of Local Accommodation Facilities in Relation to the Preference of Other Guests. In Khalid S. Soliman. Vision 2020: Sustainable Economic Development and Application of Innovation Management from Regional expansion to Global Growth, Proceedings of the 32nd International Business Information Management Association Conference (IBIMA). 1. vyd. Norristown, USA: International Business Information Management Association (IBIMA). s. 6502-6508. ISBN 978-0-9998551-1-9. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Guests' Preferences of Local Accommodation Facilities in Relation to the Preference of Other Guests
Název česky Preference hostů místních ubytovacích zařízení ve srovnání k preferencím ostatních hostů
Autoři ŠVEC, Roman, Petra MARTÍŠKOVÁ a Marie SLABÁ.
Vydání 1. vyd. Norristown, USA, Vision 2020: Sustainable Economic Development and Application of Innovation Management from Regional expansion to Global Growth, Proceedings of the 32nd International Business Information Management Association Conference (IBIMA), od s. 6502-6508, 7 s. 2018.
Nakladatel International Business Information Management Association (IBIMA)
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN 978-0-9998551-1-9
Klíčová slova česky preference; služby; ubytování; hosté
Klíčová slova anglicky preference; services; accommodation; guests
Štítky PCR_1, SCOPUS
Změnil Změnila: Mgr. Eva Hynešová, učo 23116. Změněno: 9. 5. 2019 12:04.
Anotace
The article deals with the preferences of guests of small accommodation facilities. A wide range of customer satisfaction surveys are being conducted in this area, but they are often focused on perceiving the quality of the service already delivered. The issue of guest preferences is not such a topic for research, although preferences have a major influence on the choice of the device. In addition, preferences are also one of the important factors in how and to whom to offer the right product and are the starting point when considering the issue of market targeting. Research was addressed to guests of small but also large, often global organizations, and their preferences were then compared.
Anotace česky
Článek pojednává o preferencích hostů malých ubytovacích zařízení. V této oblasti se provádí široká škála průzkumů spokojenosti zákazníků, ty se však často zaměřují na vnímání kvality poskytovaných služeb. Problematika preferencí hosta nebývá častým tématem pro výzkum, přestože preference mají velký vliv na volbu zařízení. Kromě toho jsou preference také jedním z důležitých faktorů v tom, jak a komu nabídnout správný produkt a jsou výchozím bodem při zvažování otázky cílení na trh. Výzkum byl určen hostům malých, ale i velkých, často globálních organizací a jejich preference byly následně porovnány.
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 23:25