SLABÁ, Marie, Petra MARTÍŠKOVÁ and Roman ŠVEC. E-commerce and online purchasing in the Czech Republic. In Khalid S. Soliman. Vision 2020: Sustainable Economic Development and Application of Innovation Management from Regional expansion to Global Growth, Proceedings of the 32nd International Business Information Management Association Conference (IBIMA). 1st ed. Norristown, USA: International Business Information Management Association (IBIMA). p. 7015-7023. ISBN 978-0-9998551-1-9. 2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name E-commerce and online purchasing in the Czech Republic
Name in Czech Elektronické obchodování a online nakupování v České republice
Authors SLABÁ, Marie, Petra MARTÍŠKOVÁ and Roman ŠVEC.
Edition 1. vyd. Norristown, USA, Vision 2020: Sustainable Economic Development and Application of Innovation Management from Regional expansion to Global Growth, Proceedings of the 32nd International Business Information Management Association Conference (IBIMA), p. 7015-7023, 9 pp. 2018.
Publisher International Business Information Management Association (IBIMA)
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50204 Business and management
Country of publisher United States of America
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-0-9998551-1-9
Keywords (in Czech) digital market; e-commerce; online purchase; internet
Keywords in English digitální trh; elektronické obchodování; online nákup; internet
Tags OCN, SCOPUS
Changed by Changed by: Mgr. Eva Hynešová, učo 23116. Changed: 9/5/2019 12:03.
Abstract
The digital market has a significance importance for business in European Union and the Czech Republic is not exception. During past years the e-commerce become one of the most important parts of business. Online purchasing has been growing for several last years. This article focuses on analyzing of development of e-commerce mainly in the terms of online purchasing in the Czech Republic. Authors used a desk research as the main research techniques for collecting statistical data for authors’ research. Authors will test the relationship between the number of internet users and online purchasing. Based on the regression analysis, a significant relationship between these variables was proved.
Abstract (in Czech)
Digitální trh má význam pro podnikání v Evropské unii a Česká republika není výjimkou. V posledních letech se elektronické obchodování stalo jednou z nejdůležitějších částí podnikání. Online nakupování roste již několik posledních let. Příspěvek se zaměřuje na analýzu vývoje elektronického obchodu především v podmínkách on-line nákupu v České republice. Autoři použili desk research jako hlavní výzkumné techniky pro sběr statistických dat pro výzkum autorů. Autoři budou testovat vztah mezi počtem uživatelů internetu a online nákupem. Na základě regresní analýzy byl prokázán významný vztah mezi těmito proměnnými.
PrintDisplayed: 28/3/2024 09:55