D 2019

Social Media Marketing as a Digital Economy Tool of the Services Market for the Population of the Republic of Tatarstan

SHABALINA, Svietlana, Evgenij SHABALIN, Ajslu KURBANOVA, Adelya SHIGAPOVA, Radka VANÍČKOVÁ et. al.

Basic information

Original name

Social Media Marketing as a Digital Economy Tool of the Services Market for the Population of the Republic of Tatarstan

Name in Czech

Marketing sociálních médií jako nástroj digitální ekonomiky trhu služeb pro obyvatelstvo Republiky Tatarstán

Authors

SHABALINA, Svietlana (643 Russian Federation, guarantor), Evgenij SHABALIN (643 Russian Federation), Ajslu KURBANOVA (643 Russian Federation), Adelya SHIGAPOVA (643 Russian Federation) and Radka VANÍČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Cham, Švýcarsko, Digital Transformation of the Economy: Challenges, Trends and New Opportunities, p. 356-367, 12 pp. 2019

Publisher

Springer Nature Switzerland AG

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Switzerland

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/75081431:_____/19:00001477

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-3-030-11366-7

Keywords (in Czech)

model chování; digitalizace; marketing; trhu služeb; sociální média; cílení

Keywords in English

behavioral model; digitalization; marketing; services market; social media; targeting
Změněno: 12/4/2019 09:42, Mgr. Eva Hynešová

Abstract

V originále

The authors analyze the popularity of social media as one of digital economy tools among users of the Republic of Tatarstan. It contains the comparative analysis on age categories of users and activity of respondents. The research purpose is analysis of social media and behavioral characteristics of their users for determination of weak spots of use of social networking sites for studying of the services market as a channel for obtaining tourist information and their elimination. The most popular social networking services are identified according to the number of hits. There are also defined key positions, on which potential clients plan their vacation and which have the greatest credibility. The conclusions on the increasing role of SMM in the service sector were drawn on the basis of respondent responses. The age categories of users and the most reliable information channels are determined. They are regarded by marketing specialists as effective distribution channels of products and, in particular, of any services, including tourist ones. Rapid information dissemination and its real tracking requires from suppliers more accelerated strategy in provision of information for clients and decrease in time for order processing, when there is shift of accent from advertizing and direct marketing to marketing of directions and sales in the Internet.

In Czech

Autoři analyzují popularitu sociálních médií jako jednoho z nástrojů digitální ekonomiky mezi uživateli Republiky Tatarstán. Obsahuje srovnávací analýzu věkových kategorií uživatelů a aktivity respondentů. Předmětem výzkumu je analýza sociálních médií a behaviorálních charakteristik jejich uživatelů pro stanovení slabých míst využití sociálních sítí pro studium trhu služeb jako kanálu pro získávání turistických informací a jejich eliminaci. Nejoblíbenější služby sociálních sítí jsou identifikovány podle počtu zásahů. Jsou zde také definovány klíčové pozice, na kterých potenciální klienti plánují svou dovolenou a mají největší důvěryhodnost. Závěry o rostoucí úloze SMM v sektoru služeb vycházely z odpovědí respondentů. Jsou určeny věkové kategorie uživatelů a nejspolehlivější informační kanály. Marketingoví specialisté je považují za efektivní distribuční kanály produktů a zejména všech služeb, včetně turistických služeb. Rychlé šíření informací a jeho skutečné sledování vyžaduje od dodavatelů zrychlení strategie v poskytování informací klientům a zkrácení času pro zpracování zakázek, kdy dochází k posunu akcentu z reklamního a přímého marketingu na marketing směrů a prodeje na internetu.

Files attached