VAREČKOVÁ, Ľubica a Jaroslava PAVELKOVÁ. Importance of Foreign Languages in Education Process at Universities. Revista Romanaesca pentru Educatie Multidimensionala. Romania: LUMEN Publishing House, roč. 10, č. 4, s. 294-306. ISSN 2066-7329. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Importance of Foreign Languages in Education Process at Universities
Název česky Důležitost cizích jazyků ve vzdělávacím procsu na univerzitách
Autoři VAREČKOVÁ, Ľubica (703 Slovensko, garant, domácí) a Jaroslava PAVELKOVÁ (203 Česká republika).
Vydání Revista Romanaesca pentru Educatie Multidimensionala, Romania, LUMEN Publishing House, 2018, 2066-7329.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Rumunsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/75081431:_____/18:00001411
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
UT WoS 000454256900022
Klíčová slova česky cizí jazyky; evropské dokumenty; pomáhající profese; sociální práce; požadavky trhu
Klíčová slova anglicky foreign languages; European documents; helping professions; social work; market requirements
Štítky RIV18, WOS, ZP_TAN_a
Změnil Změnila: Mgr. Eva Hynešová, učo 23116. Změněno: 12. 3. 2019 09:44.
Anotace
Foreign languages and their usage is a part of common labour market requirements when applying for job after the university study. Language knowledge is a part of valid European documents in the field of education and the work policy reflecting the needs of recent multidimensional European labour market. Preparing, education process and further training must be necessarily performed in compliance with recent requirements where the continuous language learning should be an inseparable part of university study, oriented at the area of study, and aimed at future professional and job requirements. Based on the studied international documents, reports and recommendations as well as based on valid accreditation processes in the Slovak and Czech Republics was verified the implementation of foreign language education on the sample of future graduates and graduates of deliberately chosen study programs in social area and helping professions in the Slovak and Czech Republics. In the Slovak Republic was chosen a newly implemented study program in the higher educational territory where was expected the implementation of international documents. The respondents in both samples confirmed the importance for comprehensive language learning that should be a part of lifelong learning process, and inseparable part of education and training of social work professionals and professionals in helping professions included.
Anotace česky
Cizí jazyky, jejich využívaní se stává součástí požadavků společného trhu práce již při předkládání žádostí o zaměstnání po ukončení vysokoškolského studia. Jazykové znalosti jsou součástí platných evropských dokumentů v oblasti vzdělávací i pracovní politiky, které odrážejí potřeby současného multidimenzionálního evropského trhu práce. Příprava, vzdělávací proces a další odborná příprava musí být nutně prováděna v souladu s nejnovějšími požadavky, kde je soustavné jazykové vzdělávání neoddělitelnou součástí vysokoškolského studia, zaměřeného na obor a budoucí profesní a pracovní požadavky. Na základě prostudovaných mezinárodních dokumentů, zpráv a doporučení, i na základě platných akreditačních procesů ve Slovenské a České republice byla ověřena realizace výuky cizích jazyků na vzorku budoucích absolventů a absolventů záměrně vybraných studijních programů v sociální oblasti a pomáhajících profesí ve Slovenské a České republice. Ve Slovenské republice byl vybrán nově zavedený studijní program ve vyšším vzdělávání, kde byla předpokládaná implementace mezinárodních dokumentů. Respondenti obou vzorků potvrdili význam komplexní výuky jazyků, která by měla být součástí procesu celoživotního vzdělávaní a neoddělitelnou součástí vzdělávání a odborné přípravy odborníků v oblasti sociální práce a v oblasti pomáhajících profesí
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 15:32