J 2018

Specification of a location for opted port logistics center in a given area using the method of operational research

KOLÁŘ, Jiří, Ondrej STOPKA and Srecko KRILE

Basic information

Original name

Specification of a location for opted port logistics center in a given area using the method of operational research

Name in Czech

Specifikace umístění vybraného přístavního logistického centra v dané oblasti s využitím metody operačního výzkumu

Authors

KOLÁŘ, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Ondrej STOPKA (703 Slovakia, belonging to the institution) and Srecko KRILE (191 Croatia)

Edition

Transport Problems, Katowice (Polsko), Silesian University of Technology, 2018, 1896-0596

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

21100 2.11 Other engineering and technologies

Country of publisher

Poland

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/75081431:_____/18:00001407

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

UT WoS

000453319700006

Keywords (in Czech)

port logistics center; combined transport; operational research; terminal network

Keywords in English

přístavní logistické centrum; kombinovaná doprava; operační výzkum; terminálová síť

Tags

KOD, RIV18, WOS
Změněno: 27/2/2019 14:26, Mgr. Eva Hynešová

Abstract

ORIG CZ

V originále

This paper is focused on area identification to find a proper location for the specific port logistic center in a certain territory by applying the particular method of operational research. Graph theory offers a useful tool for solving such problems in transportation infrastructure development. The type of the network optimization technique depends on problem definition. In the first chapter, we have explained some of the algorithms often applied for similar purposes. In this case, the focus is on Minimum Spanning Three algorithm. Based on well-known Prim’s and Kruskal’s algorithms, some modifications are introduced, to improve the processing speed and memory consumption. The next four chapters describe individual parameters, perspectives, requirements, and financing details for building new combined transport terminals as well as a planned port logistics center. The subsequent, the most important, chapter presents the model example for specifying the proper location of a given port logistics center when using the method of operational research.

In Czech

Článek je zaměřen na identifikaci oblastí pro nalezení správného místa pro specifické přístavní logistické centrum na určitém území použitím konkrétní metody operačního výzkumu. Teorie grafů nabízí užitečný nástroj pro řešení těchto problémů při vývoji dopravní infrastruktury. Typ techniky optimalizace sítě závisí na definici problému. V první kapitole jsme vysvětlili některé algoritmy, které se často používají pro podobné účely. V tomto případě se článek zaměřuje na algoritmus Minimum Spanning Three. Na základě známých Prim a Kruskal algoritmů jsou zavedeny některé modifikace, aby se zlepšila rychlost zpracování a spotřeba paměti. Následující čtyři kapitoly popisují jednotlivé parametry, perspektivy, požadavky a finanční podrobnosti pro výstavbu nových terminálů kombinované dopravy, jakož i plánované přístavní logistické centrum. Následující nejdůležitější kapitola uvádí příklad modelu pro určení správné polohy daného přístavního logistického centra při použití konkrétní metody operačního výzkumu.
Displayed: 24/12/2024 03:03