2018
"Macroeconomic Effects on Development of Sparsely Populated Areas in Public Transport"
ČEJKA, Jiří a Martin TELECKÝZákladní údaje
Originální název
"Macroeconomic Effects on Development of Sparsely Populated Areas in Public Transport"
Název česky
Vývoj makroekonomických efektů v nízce osídlených oblastech v rámci veřejné dopravy
Autoři
ČEJKA, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí) a Martin TELECKÝ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Nase More, Dubrovnik, University of Dubrovnik, 2018, 0469-6255
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50700 5.7 Social and economic geography
Stát vydavatele
Chorvatsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/75081431:_____/18:00001405
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky
mikroekonomie; doprava; korelační analýzy; statistické indikátory; EU
Klíčová slova anglicky
microeconomic; transport; correlations analysis; statistic indicators; EU
Změněno: 3. 4. 2019 08:24, Mgr. Blanka Mikšíková
V originále
Traffic services in public transport rank among the most debated topics in the context of the living in the country. Many foreign and domestic expert studies acknowledge importance of this issue and the fact that the transportation and the related accessibility of the country is a problem even in foreign countries. The main aim of this study is to highlight the differences in traffic services in the Czech Republic as their level is different in every region. Another goal is to describe traffic services provided by the public transport in the size categories of villages in individual regions of the Czech Republic and to compare them with the availability of passenger cars in individual households. Passenger cars are more or less necessary alternative to the public mass transport.
Česky
Dopravní služby ve veřejné dopravě patří mezi nejdiskutovanější témata v oblasti dopravního prostředí pro obyvatele žijící v zemi. Mnoho zahraničních a domácích odborných studií uznává význam tohoto problému a skutečnost, že doprava a související dostupnost země je zkoumaným problémem i v zahraničí. Hlavním cílem této studie je zdůraznit rozdíly v dopravních službách v dopravě České republiky. Jejich úroveň je v každém regionu odlišná. Dalším cílem je popsat dopravní služby poskytované městskou hromadnou dopravou ve velikostních kategoriích obcí v České republice v jednotlivých regionech ČR a porovnat je s dostupností osobních automobilů v jednotlivých domácnostech. Osobní automobily jsou víceméně nutnou alternativou k veřejné hromadné dopravě.