Detailed Information on Publication Record
2018
Will cognitive technology-driven automation lead to economic growth?
HARDINGHAM, Eileen, Jaromír VRBKA, Tomáš KLIEŠTIK and Jana KLIEŠTIKOVÁBasic information
Original name
Will cognitive technology-driven automation lead to economic growth?
Name in Czech
Bude kognitivní technologicky řízená automatizace vést k ekonomickému růstu?
Authors
HARDINGHAM, Eileen (840 United States of America, guarantor), Jaromír VRBKA (203 Czech Republic, belonging to the institution), Tomáš KLIEŠTIK (703 Slovakia) and Jana KLIEŠTIKOVÁ (703 Slovakia)
Edition
Journal of Self-Governance and Management Economics, New York City, USA, Addleton Academic Publishers, 2018, 2329-4175
Other information
Language
English
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
United States of America
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/75081431:_____/18:00001402
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech)
kognitivní technologicky řízená automatizace; ekonomický růst
Keywords in English
cognitive technology-driven automation; economic growth
Změněno: 20/2/2019 11:43, Mgr. Eva Hynešová
V originále
This research synthesizes existing studies and investigates whether cognitive technology-driven automation leads to economic growth. Using and replicating data authors, performed analyses and made estimates regarding gross expenditure on R&D as of GDP, adoption of specific artificial intelligence use cases (by category), impact of technologies on the IT department, and key concerns associated with AIbased customer service.
In Czech
Tento výzkum syntetizuje stávající studie a zkoumá, zda kognitivní technologicky řízená automatizace vede k ekonomickému růstu. Používá a replikuje data autorů, provádí analýzy a provádí odhady hrubých výdajů na výzkum a vývoj s ohledem na HDP, přijetí konkrétních případů využití umělé inteligence (podle kategorie), dopad technologií na oddělení IT a klíčové obavy spojené s zákaznickým servisem založeným na umělé inteligenci.