V originále
The entry stresses the importance of providing high-quality education for students at universities, which contributes to their successful employment on the labor market. A higher efficiency of the educational process can be rather achieved by providing quality and implementing modern teaching aids and methods. The students are then more motivated in their studies and try to achieve better results. Universities that provide such quality also contribute to the individual development of the students, to their character and key competences, and the overall cultivation of their personality. The students' ability to work with information is currently considered to be very crucial for their future work or private lives. All universities are responsible for the quality of the education they offer, which is why their educational staff should use according high-quality teaching and educational aids. The theoretical part of the entry describes the quality of education, teaching methods, and outlines the position of teachers as the deciding determinant of the educational process. The applied part of the entry focuses on presenting the results of the research aimed at determining the quality of the subjects Business Management, Human Resource Management, and Mathematics.
Česky
Příspěvek v úvodu poukazuje na nezbytnost zajištění kvalitní přípravy studentů na školách, která napomáhá k jejich úspěšnému uplatnění se na trhu práce. Prostřednictvím nabídnuté kvality a uplatňovaných moderních vyučovacích prostředků a metod, se možné lépe zajistit vyšší efektivitu vzdělávacího procesu. V návaznosti na to, se projeví u studentů zvýšený zájem o studium a snaha o dosažení lepších výkonů. Školy, které nabízí kvalitu, přispívají rovněž k rozvoji osobnosti studenta, k rozvoji jeho klíčových kompetencí, k celkové kultivaci osobnosti. Schopnost studenta pracovat s informacemi, je považována v současnosti za velmi významnou pro jeho další pracovní nebo soukromý život. Každá škola je zodpovědná za kvalitu vzdělání a proto pedagogický pracovník, by měl pracovat s odpovídajícími a skutečně kvalitními výukovými a učebními pomůckami. Teoretická část příspěvku popisuje kvalitu vzdělávání, vyučovací metody a načrtá postavení učitele jako rozhodujícího determinantů vzdělávacího procesu. Aplikační část příspěvku, je věnována prezentaci výsledků výzkumu, zaměřeného na zjišťování kvality výuky předmětů Podnikové řízení, Personální management a Matematika.