JUHÁSOVÁ ŠENITKOVÁ, Ingrid and Michal KRAUS. Indoor air quality of environment used for education. In neuvedeno. 18th International Multidisciplinary Scientific GeoConference, SGEM 2018: Volume 18 Nano, Bio and Green and Space - Technologies for a Sustainable Future, Issue 6.3. 1st ed. Bulharsko: STEF92 Technology Ltd. p. 597-604. ISBN 978-619-7408-52-2. 2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Indoor air quality of environment used for education
Name in Czech Kvalita vzduchu v prostředí pro vzdělávání
Authors JUHÁSOVÁ ŠENITKOVÁ, Ingrid (703 Slovakia, guarantor) and Michal KRAUS (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Bulharsko, 18th International Multidisciplinary Scientific GeoConference, SGEM 2018: Volume 18 Nano, Bio and Green and Space - Technologies for a Sustainable Future, Issue 6.3, p. 597-604, 8 pp. 2018.
Publisher STEF92 Technology Ltd.
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 20101 Civil engineering
Country of publisher Bulgaria
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/75081431:_____/18:00001374
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-619-7408-52-2
Keywords (in Czech) Kvalita vzduchu; vnitřní prsotředí; intenzitra větrání; výkonnost; pohoda
Keywords in English Indoor air quality; indoor environment; ventilation rate; performance; well-being
Tags BDP, RIV18, SCOPUS
Changed by Changed by: Mgr. Eva Hynešová, učo 23116. Changed: 4/1/2019 11:30.
Abstract
Indoor environment is considered to be a basic requirement for human health and well-being. Concentrations of indoor air pollutants are typically 2-5 times higher, and occasionally 100 times higher than outdoors. The condition and performance of the ventilation have a significant impact on indoor air quality. People are ordinarily exposed to high concentrations of pollutants in indoor environments. The consequences of low ventilation rates include elevated levels of carbon dioxide and other air contaminants indoors. Suitable ventilation is more important in schools (no-industrial civic amenities) than in many other buildings. Indoor air quality in the environment used for education affect learning processes, concentration, and productivity of students. Also could affect the health of students and teachers in long-term. Students are at greater risk because of the hours spent in educational facilities. The objective of the paper is to evaluate the effect of the rate of ventilation on the perceived indoor air quality (IAQ) in the indoor environment used for education.
Abstract (in Czech)
Vnitřní prostředí je považováno za významný determinant lidského zdraví a komfortu jeho uživatelů. Koncentrace znečišťujících látek ve vnitřním ovzduší jsou obvykle 2-5x vyšší, příležitostně až 100x vyšší, než koncentrace ve vnějším prostředí. Způsob a intenzita větrání má významný vliv na kvalitu vzduchu ve vnitřním prostředí. Lidé jsou obvykle vystaveni vysokým koncentracím škodlivin ve vnitřním prostředí budov. Důsledky nízké intenzity větrání zahrnují zvýšené hladiny koncentrace oxidu uhličitého a jiných znečišťujících látek. Větrání ve školách (neprůmyslová občanská vybavenost) je důležitější než v kterýchkoliv jiných budovách. Kvalita vnitřního prostředí využívané pro vzdělávání ovlivňuje učební procesy, koncentraci a produktivitu studentů. Vnitřní prostředí může mít také dlouhodobý dopad na zdraví studentů i pedagogů. Studenti jsou vystaveni většímu riziku z důvodu času stráveného ve vzdělávacích zařízeních. Cílem příspěvku je zhodnotit vliv intenzity větrání na vnímanou kvalitu vnitřního ovzduší (IAQ) v prostředí určeném pro vzdělávání.
PrintDisplayed: 28/3/2024 13:48