Detailed Information on Publication Record
2018
Indoor air quality of environment used for education
JUHÁSOVÁ ŠENITKOVÁ, Ingrid and Michal KRAUSBasic information
Original name
Indoor air quality of environment used for education
Name in Czech
Kvalita vzduchu v prostředí pro vzdělávání
Authors
JUHÁSOVÁ ŠENITKOVÁ, Ingrid (703 Slovakia, guarantor) and Michal KRAUS (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Bulharsko, 18th International Multidisciplinary Scientific GeoConference, SGEM 2018: Volume 18 Nano, Bio and Green and Space - Technologies for a Sustainable Future, Issue 6.3, p. 597-604, 8 pp. 2018
Publisher
STEF92 Technology Ltd.
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
20101 Civil engineering
Country of publisher
Bulgaria
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/75081431:_____/18:00001374
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN
978-619-7408-52-2
Keywords (in Czech)
Kvalita vzduchu; vnitřní prsotředí; intenzitra větrání; výkonnost; pohoda
Keywords in English
Indoor air quality; indoor environment; ventilation rate; performance; well-being
Změněno: 4/1/2019 11:30, Mgr. Eva Hynešová
V originále
Indoor environment is considered to be a basic requirement for human health and well-being. Concentrations of indoor air pollutants are typically 2-5 times higher, and occasionally 100 times higher than outdoors. The condition and performance of the ventilation have a significant impact on indoor air quality. People are ordinarily exposed to high concentrations of pollutants in indoor environments. The consequences of low ventilation rates include elevated levels of carbon dioxide and other air contaminants indoors. Suitable ventilation is more important in schools (no-industrial civic amenities) than in many other buildings. Indoor air quality in the environment used for education affect learning processes, concentration, and productivity of students. Also could affect the health of students and teachers in long-term. Students are at greater risk because of the hours spent in educational facilities. The objective of the paper is to evaluate the effect of the rate of ventilation on the perceived indoor air quality (IAQ) in the indoor environment used for education.
In Czech
Vnitřní prostředí je považováno za významný determinant lidského zdraví a komfortu jeho uživatelů. Koncentrace znečišťujících látek ve vnitřním ovzduší jsou obvykle 2-5x vyšší, příležitostně až 100x vyšší, než koncentrace ve vnějším prostředí. Způsob a intenzita větrání má významný vliv na kvalitu vzduchu ve vnitřním prostředí. Lidé jsou obvykle vystaveni vysokým koncentracím škodlivin ve vnitřním prostředí budov. Důsledky nízké intenzity větrání zahrnují zvýšené hladiny koncentrace oxidu uhličitého a jiných znečišťujících látek. Větrání ve školách (neprůmyslová občanská vybavenost) je důležitější než v kterýchkoliv jiných budovách. Kvalita vnitřního prostředí využívané pro vzdělávání ovlivňuje učební procesy, koncentraci a produktivitu studentů. Vnitřní prostředí může mít také dlouhodobý dopad na zdraví studentů i pedagogů. Studenti jsou vystaveni většímu riziku z důvodu času stráveného ve vzdělávacích zařízeních. Cílem příspěvku je zhodnotit vliv intenzity větrání na vnímanou kvalitu vnitřního ovzduší (IAQ) v prostředí určeném pro vzdělávání.