D 2018

Indoor air quality of environment used for education

JUHÁSOVÁ ŠENITKOVÁ, Ingrid and Michal KRAUS

Basic information

Original name

Indoor air quality of environment used for education

Name in Czech

Kvalita vzduchu v prostředí pro vzdělávání

Authors

JUHÁSOVÁ ŠENITKOVÁ, Ingrid (703 Slovakia, guarantor) and Michal KRAUS (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Bulharsko, 18th International Multidisciplinary Scientific GeoConference, SGEM 2018: Volume 18 Nano, Bio and Green and Space - Technologies for a Sustainable Future, Issue 6.3, p. 597-604, 8 pp. 2018

Publisher

STEF92 Technology Ltd.

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

20101 Civil engineering

Country of publisher

Bulgaria

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/75081431:_____/18:00001374

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-619-7408-52-2

Keywords (in Czech)

Kvalita vzduchu; vnitřní prsotředí; intenzitra větrání; výkonnost; pohoda

Keywords in English

Indoor air quality; indoor environment; ventilation rate; performance; well-being

Tags

Změněno: 4/1/2019 11:30, Mgr. Eva Hynešová

Abstract

V originále

Indoor environment is considered to be a basic requirement for human health and well-being. Concentrations of indoor air pollutants are typically 2-5 times higher, and occasionally 100 times higher than outdoors. The condition and performance of the ventilation have a significant impact on indoor air quality. People are ordinarily exposed to high concentrations of pollutants in indoor environments. The consequences of low ventilation rates include elevated levels of carbon dioxide and other air contaminants indoors. Suitable ventilation is more important in schools (no-industrial civic amenities) than in many other buildings. Indoor air quality in the environment used for education affect learning processes, concentration, and productivity of students. Also could affect the health of students and teachers in long-term. Students are at greater risk because of the hours spent in educational facilities. The objective of the paper is to evaluate the effect of the rate of ventilation on the perceived indoor air quality (IAQ) in the indoor environment used for education.

In Czech

Vnitřní prostředí je považováno za významný determinant lidského zdraví a komfortu jeho uživatelů. Koncentrace znečišťujících látek ve vnitřním ovzduší jsou obvykle 2-5x vyšší, příležitostně až 100x vyšší, než koncentrace ve vnějším prostředí. Způsob a intenzita větrání má významný vliv na kvalitu vzduchu ve vnitřním prostředí. Lidé jsou obvykle vystaveni vysokým koncentracím škodlivin ve vnitřním prostředí budov. Důsledky nízké intenzity větrání zahrnují zvýšené hladiny koncentrace oxidu uhličitého a jiných znečišťujících látek. Větrání ve školách (neprůmyslová občanská vybavenost) je důležitější než v kterýchkoliv jiných budovách. Kvalita vnitřního prostředí využívané pro vzdělávání ovlivňuje učební procesy, koncentraci a produktivitu studentů. Vnitřní prostředí může mít také dlouhodobý dopad na zdraví studentů i pedagogů. Studenti jsou vystaveni většímu riziku z důvodu času stráveného ve vzdělávacích zařízeních. Cílem příspěvku je zhodnotit vliv intenzity větrání na vnímanou kvalitu vnitřního ovzduší (IAQ) v prostředí určeném pro vzdělávání.

Files attached

10-SGEM2018_Indoor_air_quality_of_environment_used_for_education.pdf
Request the author's version of the file