ANTOŠ, Karel. Využžití experimentování jako heuristického přístupu při výuce matematiky. Media 4u magazine. Praha: Ing. Jan Chromý, PhD., roč. 15, č. 4, s. 29-34. ISSN 1214-9187. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Využžití experimentování jako heuristického přístupu při výuce matematiky
Název anglicky Using Experimentation as Heuristic Approach in teaching Mathematics
Autoři ANTOŠ, Karel.
Vydání Media 4u magazine, Praha, Ing. Jan Chromý, PhD. 2018, 1214-9187.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 10102 Applied mathematics
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky experimentování; heuristický přístup; největšší společný dělitel; hypotéza; důkaz
Klíčová slova anglicky experimentation; heuristic approach; the greatest common divisor; hypothesis; proof
Štítky ERIH, ZAM
Změnil Změnila: Mgr. Eva Hynešová, učo 23116. Změněno: 17. 12. 2018 11:03.
Anotace
Cílem tohoto článku je ukázat, jak lze využívat heuristické strategie při výuce matematiky. Experimentování je jednou z řady heuristických strategií, a žák v něm se při něm částečně spolupodílí na objevování nových poznatků. Experimentování při řešení problémů je v matematice častým a mnohdy jediným přístupem, jak může řešitel proniknout do problému, který je pro něj neznámý a nový, a k jehož řešení neexistuje nebo není znám obvyklý postup
Anotace anglicky
The aim of this article is to show how heuristic strategies can be used in teaching mathematics. Experimentation is one of a series of heuristic strategies, and the learner partly participates in discovering new findings. Experimenting in problem solving is a frequent and often the only approach in mathematics, as the researcher can penetrate into a problem that is unknown and new to him, and whose solution does not exist or is not known.
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 22:36