DEDÍK, Milan, Jozef GAŠPARÍK, Zdena ZÁHUMENSKÁ, Vladimír ĽUPTÁK and Zdeněk HŘEBÍČEK. Proposal of the Measures to Increase the Competitiveness of Rail Freight Transport in the EU. Nase More. Dubrovnik: University of Dubrovnik, vol. 65, No 4, p. 202-207. ISSN 0469-6255. 2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Proposal of the Measures to Increase the Competitiveness of Rail Freight Transport in the EU
Name in Czech Návrh opatření na zvýšení konkurenceschopnosti železniční nákladní dopravy v EU
Authors DEDÍK, Milan (703 Slovakia, guarantor), Jozef GAŠPARÍK (703 Slovakia), Zdena ZÁHUMENSKÁ (203 Czech Republic), Vladimír ĽUPTÁK (703 Slovakia, belonging to the institution) and Zdeněk HŘEBÍČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Nase More, Dubrovnik, University of Dubrovnik, 2018, 0469-6255.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 21100 2.11 Other engineering and technologies
Country of publisher Croatia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/75081431:_____/18:00001338
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
UT WoS 000449796600007
Keywords (in Czech) železniční nákladní koridor; mezinárodní nákladní doprava; kapacita koridorů; železniční síť
Keywords in English rail freight corridor; international freight transport; capacity of corridors; railway network
Tags RIV18, TZD, WOS
Changed by Changed by: Mgr. Eva Hynešová, učo 23116. Changed: 10/12/2018 11:49.
Abstract
Ecological and sustainable modes of transport should be the main modes of transport of goods. Promotion of railway freight transport is a key element of the EU policy. It is important to have an appropriate transport infrastructure to ensure sustainable competitive railway transport. It is able to ensure the most flexible mobility of the goods with the most advantageous parameters. This article analyses the current status as well the level of achievement of the objectives set by the European Commission. The article also deals with the established nine corridors for international railway freight transport. The aim is to introduce different measures that should help increase the efficiency and competitiveness of railway freight transport in the European countries under CIM transportation mode. When designing new corridors, it is necessary to analyse and optimize the current railway network. Optimization solutions are used to analyse the network analysis methods. In particular, the critical path method (CPM) and the critical chain method (CCM) are used.
Abstract (in Czech)
Ekologické a udržitelné druhy dopravy by měly být hlavními druhy přepravy zboží. Podpora železniční nákladní dopravy je klíčovým prvkem politiky EU. Je důležité mít k dispozici vhodnou dopravní infrastrukturu, která zajistí udržitelnou konkurenceschopnou železniční dopravu. Je schopen zajistit nejpružnější pohyb zboží s nejvýhodnějšími parametry. Tento článek analyzuje současný stav a úroveň dosažení cílů stanovených Evropskou komisí. Článek se také zabývá zavedenými devíti koridorů pro mezinárodní železniční nákladní dopravu. Cílem je zavést různá opatření, která by měla přispět ke zvýšení efektivity a konkurenceschopnosti železniční nákladní dopravy v evropských zemích v režimu dopravy CIM. Při navrhování nových koridorů je nutné analyzovat a optimalizovat stávající železniční síť. Optimalizační řešení se používají k analýze metod analýzy sítě. Konkrétně se používají metody kritické cesty (CPM) a metoda kritického řetězce (CCM).
PrintDisplayed: 28/3/2024 19:58