J
2018
Are pervasive systems of fake news provision sowing confusion? The role of digital media platforms in the production and consumption of factually dubious content
RALSTON, Simone, Tomáš KLIEŠTIK, Zuzana ROWLAND and Jaromír VRBKA
Basic information
Original name
Are pervasive systems of fake news provision sowing confusion? The role of digital media platforms in the production and consumption of factually dubious content
Name in Czech
Přinášejí zmatek všudypřítomné systémy falešného zpravodajství? Role platformy digitálních médií při výrobě a spotřebě věcně pochybného obsahu
Authors
RALSTON, Simone (752 Sweden, guarantor), Tomáš KLIEŠTIK (703 Slovakia, belonging to the institution),
Zuzana ROWLAND (203 Czech Republic, belonging to the institution) and
Jaromír VRBKA (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Geopolitics, History, and International Relations, New York, United States, Addleton Academic Publishers, 2018, 1948-9145
Other information
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
United States of America
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/75081431:_____/18:00001324
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech)
spotřeba; platforma digitálních médií; věcný obsah; falešné zprávy; výroba
Keywords in English
consumption; digital media platform; factual content; fake news; production
V originále
This article reviews and advances existing literature concerning the role of digital media platforms in the production and consumption of factually dubious content. Using data from BBC World Service, European Commission, Freedom House, GlobeScan, Pew Research Center, Socialbakers, and Statista, were performed analyses and were made estimates regarding real versus fake news content type distribution on Facebook and prevalence of manipulation tactics on social media in 68 countries.
In Czech
Tento článek hodnotí a rozšiřuje stávající literaturu o roli digitálních mediálních platforem při výrobě a spotřebě věcně pochybného obsahu. S využitím údajů z BBC World Service, Evropské komise, Freedom House, GlobeScan, Pew Research Center, Socialbakers a Statista byly provedeny analýzy a odhady týkající se distribuce typu skutečného versus falešného obsahu na Facebooku a prevalence manipulační taktiky na sociálních médiích v 68 zemích.
Displayed: 23/12/2024 12:30