RALSTON, Simone, Tomáš KLIEŠTIK, Zuzana ROWLAND a Jaromír VRBKA. Are pervasive systems of fake news provision sowing confusion? The role of digital media platforms in the production and consumption of factually dubious content. Geopolitics, History, and International Relations. New York, United States: Addleton Academic Publishers, roč. 10, č. 2, s. 30-36. ISSN 1948-9145. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Are pervasive systems of fake news provision sowing confusion? The role of digital media platforms in the production and consumption of factually dubious content
Název česky Přinášejí zmatek všudypřítomné systémy falešného zpravodajství? Role platformy digitálních médií při výrobě a spotřebě věcně pochybného obsahu
Autoři RALSTON, Simone (752 Švédsko, garant), Tomáš KLIEŠTIK (703 Slovensko, domácí), Zuzana ROWLAND (203 Česká republika, domácí) a Jaromír VRBKA (203 Česká republika, domácí).
Vydání Geopolitics, History, and International Relations, New York, United States, Addleton Academic Publishers, 2018, 1948-9145.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/75081431:_____/18:00001324
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky spotřeba; platforma digitálních médií; věcný obsah; falešné zprávy; výroba
Klíčová slova anglicky consumption; digital media platform; factual content; fake news; production
Štítky CTR_a, RIV18, SCOPUS
Změnil Změnila: Mgr. Eva Hynešová, učo 23116. Změněno: 3. 12. 2018 08:56.
Anotace
This article reviews and advances existing literature concerning the role of digital media platforms in the production and consumption of factually dubious content. Using data from BBC World Service, European Commission, Freedom House, GlobeScan, Pew Research Center, Socialbakers, and Statista, were performed analyses and were made estimates regarding real versus fake news content type distribution on Facebook and prevalence of manipulation tactics on social media in 68 countries.
Anotace česky
Tento článek hodnotí a rozšiřuje stávající literaturu o roli digitálních mediálních platforem při výrobě a spotřebě věcně pochybného obsahu. S využitím údajů z BBC World Service, Evropské komise, Freedom House, GlobeScan, Pew Research Center, Socialbakers a Statista byly provedeny analýzy a odhady týkající se distribuce typu skutečného versus falešného obsahu na Facebooku a prevalence manipulační taktiky na sociálních médiích v 68 zemích.
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 12:27