BOČKOVÁ, Kateřina, Daniela HILČÍKOVÁ and Radka VANÍČKOVÁ. Innovative Processes of Products and Services on the Global Market. Online. In Khalid S. Soliman. Innovation management and education excellence through vision 2020. 1st ed. Milan, Italy: Internationa Business Information Management Association (IBIMA), 2018, p. 314-328. ISBN 978-0-9998551-0-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Innovative Processes of Products and Services on the Global Market
Name in Czech Inovatiční procesy produktů a služeb globálního trhu
Authors BOČKOVÁ, Kateřina, Daniela HILČÍKOVÁ and Radka VANÍČKOVÁ.
Edition 1. vyd. Milan, Italy, Innovation management and education excellence through vision 2020, p. 314-328, 15 pp. 2018.
Publisher Internationa Business Information Management Association (IBIMA)
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Italy
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-0-9998551-0-2
UT WoS 000444067200030
Keywords (in Czech) Inovace; inovativní změny; inovativní procesy; přidaná hodnota; obranný a ochranný inovační systém
Keywords in English Innovation; innovative changes; innovative processes; added value; defence & security innovation
Tags PCM, RLZ_a, WOS
Changed by Changed by: Mgr. Blanka Mikšíková, učo 22534. Changed: 2/4/2019 12:41.
Abstract
One of the ways how to achieve a competitive advantage can be an innovative approach. As Beneš (2008) points out, given the ever-changing business environment, the most competitive company is the one that best adapts it or creates its own innovations. Also, for example, Loučanová (2008) stresses that "innovation capacity is currently considered to be the ultimate condition for competitiveness of all types of enterprises". These assertions also demonstrate the relationship between innovation activity and competitiveness expressed by the linear regression between the indicator of competitiveness and innovation performance of countries published in Bártová (2008). The main objective of this contribution is to found out benefits of innovative products and services processes on the global market.
Abstract (in Czech)
Cílem tohoto příspěvku je navrhnout kompetenční model, který je užitečný při řízení stavebních projektů. Autorka navrhuje aplikvoat rozvojové a vzdělávací aktivity charakterizované kompetencemi na podporu rozvoje výkonných pozic stavebních projektů ve smyslu přiměřené reakce na potřeby a požadavky domácích a zahraničních trhů v oblasti stavebnictví. Předkládaná opatření cílí ve smyslu podpory efektivity práce jako správce stavebních projektů při optimálním využívání kompetenčních úrovní manažera stavebních projektů za účelem konkurenceschopnosti organizace. Vyhodnocení vzdělávacích aktivit vychází z reálného kurzu veřejně dostupného v on-line databázi vzdělávacích programů společnosti EduCity. Na základě otevřené komunikace, argumentace a spolupráce s manažery stavebních projektů bylo schváleno jednotné hodnocení optimální úrovně rozvoje kompetencí manažerů stavebních projektů
PrintDisplayed: 8/6/2024 05:01