D 2018

Innovative Processes of Products and Services on the Global Market

BOČKOVÁ, Kateřina, Daniela HILČÍKOVÁ and Radka VANÍČKOVÁ

Basic information

Original name

Innovative Processes of Products and Services on the Global Market

Name in Czech

Inovatiční procesy produktů a služeb globálního trhu

Authors

BOČKOVÁ, Kateřina, Daniela HILČÍKOVÁ and Radka VANÍČKOVÁ

Edition

1. vyd. Milan, Italy, Innovation management and education excellence through vision 2020, p. 314-328, 15 pp. 2018

Publisher

Internationa Business Information Management Association (IBIMA)

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Italy

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-0-9998551-0-2

UT WoS

000444067200030

Keywords (in Czech)

Inovace; inovativní změny; inovativní procesy; přidaná hodnota; obranný a ochranný inovační systém

Keywords in English

Innovation; innovative changes; innovative processes; added value; defence & security innovation

Tags

PCM, RLZ_a, WOS
Změněno: 2/4/2019 12:41, Mgr. Blanka Mikšíková

Abstract

ORIG CZ

V originále

One of the ways how to achieve a competitive advantage can be an innovative approach. As Beneš (2008) points out, given the ever-changing business environment, the most competitive company is the one that best adapts it or creates its own innovations. Also, for example, Loučanová (2008) stresses that "innovation capacity is currently considered to be the ultimate condition for competitiveness of all types of enterprises". These assertions also demonstrate the relationship between innovation activity and competitiveness expressed by the linear regression between the indicator of competitiveness and innovation performance of countries published in Bártová (2008). The main objective of this contribution is to found out benefits of innovative products and services processes on the global market.

In Czech

Cílem tohoto příspěvku je navrhnout kompetenční model, který je užitečný při řízení stavebních projektů. Autorka navrhuje aplikvoat rozvojové a vzdělávací aktivity charakterizované kompetencemi na podporu rozvoje výkonných pozic stavebních projektů ve smyslu přiměřené reakce na potřeby a požadavky domácích a zahraničních trhů v oblasti stavebnictví. Předkládaná opatření cílí ve smyslu podpory efektivity práce jako správce stavebních projektů při optimálním využívání kompetenčních úrovní manažera stavebních projektů za účelem konkurenceschopnosti organizace. Vyhodnocení vzdělávacích aktivit vychází z reálného kurzu veřejně dostupného v on-line databázi vzdělávacích programů společnosti EduCity. Na základě otevřené komunikace, argumentace a spolupráce s manažery stavebních projektů bylo schváleno jednotné hodnocení optimální úrovně rozvoje kompetencí manažerů stavebních projektů
Displayed: 1/11/2024 02:29