J 2017

Generational Differences in the Perception of Corporate Culture in European Transport Enterprises

KAMPF, Rudolf, Silvia LORINCOVÁ, Miloš HITKA a Ondrej STOPKA

Základní údaje

Originální název

Generational Differences in the Perception of Corporate Culture in European Transport Enterprises

Název česky

Generační rozdíly ve vnímání podnikové kultury v evropských dopravních podnicích

Autoři

KAMPF, Rudolf (203 Česká republika, garant, domácí), Silvia LORINCOVÁ (703 Slovensko), Miloš HITKA (703 Slovensko) a Ondrej STOPKA (703 Slovensko, domácí)

Vydání

Sustainability, Basel, Switzerland, MDPI, Basel, Switzerland, 2017, 2071-1050

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

21100 2.11 Other engineering and technologies

Stát vydavatele

Švýcarsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/75081431:_____/17:00001470

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Klíčová slova česky

podmiková kultura; Generace Y; Generace X; Baby Boomers; dopravní podniky

Klíčová slova anglicky

corporate culture; Generation Y; Generation X; Baby Boomers; transport enterprises

Štítky

Změněno: 22. 4. 2020 15:28, Ing. Anna Palokha

Anotace

V originále

The workforce of an enterprise consists of employees of various ages with different personality types. Members of each generation differ not only in their behaviour, but also in their attitudes and opinions. A manager should identify generational differences. Subsequently, the management style, leadership and employee motivation should be adapted forasmuch as well-motivated employees are able to affect the efficiency of enterprise processes in right way. The objective of the paper is to identify differences in perception of the preferred level of corporate culture in terms of various generations. Preferred level of corporate culture in six areas is evaluated using a questionnaire consisting of 24 questions. Sixty-four European transport enterprises are engaged in the survey. Following the outcomes, we find that all generations of respondents working in the European transport enterprises prefer clan corporate culture in the course of five years. This culture puts emphasis on employees, customers and traditions. Loyalty and teamwork are considered to be the essential tools for business success. Following the statistical verification using the ANOVA test, we can state that the hypothesis regarding the existence of generational differences in the perception of corporate culture was not confirmed.

Přiložené soubory

sustainability-09-01561.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru
Sustainability___content.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru
Sustainability___About.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru