KAMPF, Rudolf, Silvia LORINCOVÁ, Miloš HITKA a Ondrej STOPKA. Generational Differences in the Perception of Corporate Culture in European Transport Enterprises. Sustainability. Basel, Switzerland: MDPI, Basel, Switzerland, roč. 9, č. 9, s. 1-14, 15 s. ISSN 2071-1050. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Generational Differences in the Perception of Corporate Culture in European Transport Enterprises
Název česky Generační rozdíly ve vnímání podnikové kultury v evropských dopravních podnicích
Autoři KAMPF, Rudolf (203 Česká republika, garant, domácí), Silvia LORINCOVÁ (703 Slovensko), Miloš HITKA (703 Slovensko) a Ondrej STOPKA (703 Slovensko, domácí).
Vydání Sustainability, Basel, Switzerland, MDPI, Basel, Switzerland, 2017, 2071-1050.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 21100 2.11 Other engineering and technologies
Stát vydavatele Švýcarsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/75081431:_____/17:00001470
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky podmiková kultura; Generace Y; Generace X; Baby Boomers; dopravní podniky
Klíčová slova anglicky corporate culture; Generation Y; Generation X; Baby Boomers; transport enterprises
Štítky N_NFP, RIV19, SCOPUS
Změnil Změnila: Ing. Anna Palokha, učo 18083. Změněno: 22. 4. 2020 15:28.
Anotace
The workforce of an enterprise consists of employees of various ages with different personality types. Members of each generation differ not only in their behaviour, but also in their attitudes and opinions. A manager should identify generational differences. Subsequently, the management style, leadership and employee motivation should be adapted forasmuch as well-motivated employees are able to affect the efficiency of enterprise processes in right way. The objective of the paper is to identify differences in perception of the preferred level of corporate culture in terms of various generations. Preferred level of corporate culture in six areas is evaluated using a questionnaire consisting of 24 questions. Sixty-four European transport enterprises are engaged in the survey. Following the outcomes, we find that all generations of respondents working in the European transport enterprises prefer clan corporate culture in the course of five years. This culture puts emphasis on employees, customers and traditions. Loyalty and teamwork are considered to be the essential tools for business success. Following the statistical verification using the ANOVA test, we can state that the hypothesis regarding the existence of generational differences in the perception of corporate culture was not confirmed.
Anotace česky
Pracovní síla podniku se skládá ze zaměstnanců různého věku s různými typy osobnosti. Členové každé generace se liší nejen svým chováním, ale i postoji a názory. Manažer by měl identifikovat generační rozdíly. Následně by měl být přizpůsoben styl řízení, vedení a motivace zaměstnanců, neboť dobře motivovaní zaměstnanci mohou správně ovlivnit efektivitu podnikových procesů. Cílem práce je identifikovat rozdíly ve vnímání preferované úrovně podnikové kultury z hlediska různých generací. Preferovaná úroveň podnikové kultury v šesti oblastech se hodnotí pomocí dotazníku, který se skládá z 24 otázek. Do průzkumu bylo zahrnuto 64 evropských dopravních podniků. V návaznosti na výsledky bylo zjištěno, že všechny generace respondentů pracujících v evropských dopravních podnicích upřednostňují klanovou firemní kulturu v průběhu pěti let. Tato kultura klade důraz na zaměstnance, zákazníky a tradice. Věrnost a týmová práce jsou považovány za nezbytné nástroje pro úspěch v podnikání. Po statistickém ověření pomocí testu ANOVA lze konstatovat, že hypotéza o existenci generačních rozdílů ve vnímání firemní kultury nebyla potvrzena.
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 06:40