D
2017
Business Aptitude of University Students and Its Analysis
KMECOVÁ, Iveta and Dana SMETANOVÁ
Basic information
Original name
Business Aptitude of University Students and Its Analysis
Name in Czech
Podnikatelské vlohy vysokoškolských studentů a jejich analýza
Authors
KMECOVÁ, Iveta (703 Slovakia, guarantor, belonging to the institution) and
Dana SMETANOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Madrid, Spain, Proceedings of the 30th International Business Information Management Association Conference, IBIMA 2017 - Vision 2020: Sustainable Economic development, Innovation Management, and Global Growth, p. 683-690, 8 pp. 2017
Publisher
International Business Information Management Association (IBIMA)
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Spain
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
RIV identification code
RIV/75081431:_____/17:00001445
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech)
Podnikatelské předpoklady; Cramerův koeficient; Podnikání; x2- test nezávislosti
Keywords in English
Business precondition; Cramer coefficient; Entrepreneurship; x2- independence test
V originále
The paper is concerned with the business aptitude issue. It is a follow-up to our paper dealing with the entrepreneurial potential. The paper is aimed to highlight the importance of education towards entrepreneurship at schools and shaping of positive attitudes to entrepreneurship. The goal of the education should be to provide the theoretical and practical rationale to develop the entrepreneurship spirit and entrepreneurial skills. The practical part of the paper examines the data concerning the business preconditions of university students which are evaluated by means of the independence test.
In Czech
Příspěvek se zabývá problematikou podnikatelských vloh. Jedná se o pokračování na náš příspěvek o podnikatelském potenciálu. Cílem příspěvku je zdůraznit význam vzdělávání směrem k výchově k podnikavosti na školách a formování pozitivních postojů k podnikání. Cílem vzdělávání by mělo být poskytnout teoretické a praktické základy rozvoje podnikatelského ducha a podnikatelských dovedností. Praktická část příspěvku zkoumá data týkající se podnikatelských předpokladů vysokoškolských studentů, které jsou hodnoceny prostřednictvím testu nezávislosti.
Displayed: 22/12/2024 07:54