PÍCHA, Kamil, Josef NAVRÁTIL a Roman ŠVEC. Preference to Local Food vs. Preference to “National” and Regional Food. Journal of Food Products Marketing. Ohio: Taylor & Francis, roč. 24, č. 2, s. 125-145. ISSN 1045-4446. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Preference to Local Food vs. Preference to “National” and Regional Food
Název česky Preference místních potravin v porovnání s upřednostňováním potravin národních a regionálních
Autoři PÍCHA, Kamil (garant), Josef NAVRÁTIL (203 Česká republika) a Roman ŠVEC (203 Česká republika, domácí).
Vydání Journal of Food Products Marketing, Ohio, Taylor & Francis, 2018, 1045-4446.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50204 Business and management
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/75081431:_____/18:00001283
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky postoj spotřebitele; vnímání spotřebitele; původ potravin; místní potraviny
Klíčová slova anglicky Consumer’s attitude; consumer’s perception; food origin; local food
Štítky MAM, MM, RIV18, SCOPUS
Změnil Změnila: Mgr. Eva Hynešová, učo 23116. Změněno: 30. 8. 2018 08:55.
Anotace
In the environment of globalisation and progressive liberalisation of the market, many small local producers were excluded from the market as uncompetitive to the producers realising scale economy due to their presence in large global market and being able to meet requirements of large retailers’ chains. As there is growing consumers’ interest to recover their identity, those of the local cultures and traditional values, there is a new chance for those small local producers. The problems of locally produced food recently awakened interest and aroused many discussions of practitioners and scholars as well. The aim of the presented study has been to test the parameters that influenced preferences among food product branded as national, regional, or local product. Presented models identified several consumers’ attitudes and feelings that are the main predictors of the relation between consumers’ preferences for local food and the preferences for national or regional food. Food made by local producers is perceived by consumers as being of higher quality and better complying with their habits and requirements than “regional” or “national” food products.
Anotace česky
V prostředí globalizace a postupné liberalizace trhu jeřada místních výrobců vyloučena z trhu jako nekonkurenceschopní oproti výrobcům, kteří uplatňují ekonomiku založenou na jejich aktivitě na světovém trhu a schopnosti vyhovět požadavkům maloobchodních řetězců. Rostoucí zájem spotřebitelů o obnovení identity co se týče místní kultury a tradičních hodnot znamená pro tyto drobné výrobce nové možnosti uplatnění. Problematika potravin vyráběných lokálně nedávno vzbudil vlnu zájmu a vyprovokoval četné diskuze mezi živnostníky i vědci. Cílem předložené studie bylo vyzkoušet faktory, které ovlivňují preference pokrmů vyráběných jako národní, regionální, nebo místní. Prezentované modely odhalily postoje a myšlení některých spotřebitelů, které se stávají hlavními prediktory vztahu mezi spotřebitelskou preferencí místních potravin před národními nebo regionálními potravinami. Potraviny vyrobené místními výrobci jsou spotřebiteli vnímány jako kvalitnější a lépe vyhovující jejich zvykům a požadavkům než potraviny "regionální" nebo "národní".
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 13:12