SLABÁ, Marie, Petra MARTÍŠKOVÁ, Roman ŠVEC and Michaela KOUBKOVÁ. Faktory ovlivňující využívání internetového bankovnictví pro stanovení profilu cílového segmentu internetového bankovnictví (Factors influencing the use of internet banking to determine the profile of the target segment of internet banking). Mladá veda. Prešov: Vydavateľstvo UNIVERSUM, spol. s r. o., vol. 6, No 4, p. 115-121. ISSN 1339-3189. 2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Faktory ovlivňující využívání internetového bankovnictví pro stanovení profilu cílového segmentu internetového bankovnictví
Name (in English) Factors influencing the use of internet banking to determine the profile of the target segment of internet banking
Authors SLABÁ, Marie, Petra MARTÍŠKOVÁ, Roman ŠVEC and Michaela KOUBKOVÁ.
Edition Mladá veda, Prešov, Vydavateľstvo UNIVERSUM, spol. s r. o. 2018, 1339-3189.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50204 Business and management
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech) internetové bankovnictví; faktory ovlivňující využívání internetového bankovnictví; zákazníci
Keywords in English internet banking; factors influencing use of internet banking; customer
Tags ERIH, MAM_1, MAM_1a, MAR, MARK, MAV_a, MAZ, OBCH, S_MAV
Changed by Changed by: Mgr. Eva Hynešová, učo 23116. Changed: 6/8/2018 11:35.
Abstract
Bankovnictví je jedním z oborů, pro který jsou informační technologie klíčovým faktorem. V současné době je internetové bankovnictví považováno za jeden za základních produktů a služeb, které banky svým klientům nabízí. Tento článek se zaměřuje na faktory, které ovlivňují využívání internetového bankovnictví s cílem vytvořit profil zákazníka, jenž je typickým uživatelem internetového bankovnictví.
Abstract (in English)
Banking is one of the spheres for which information technology is a key factor. Currently, Internet banking is considered as one of the basic products and services that banks offer to their clients. This article focuses on factors influencing the use of Internet banking with the aim to create a profile of a customer, who is a typical user of Internet banking.
PrintDisplayed: 29/3/2024 16:52