PUZYR, Ruslan, Tetiana HEIKOVÁ, Ján MAJERNÍK, Monika KARKOVÁ a Ján KMEC. Experimental Study of the Process of Radial Rotation Profiling of Wheel Rims Resulting in Formation and Technological Flattening of the Corrugations. MANUFACTURING TECHNOLOGY. Ústí nad Labem: Univerzita JE Purkyně v Ústí nad Labem, roč. 18, č. 1, s. 106-111. ISSN 1213-2489. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Experimental Study of the Process of Radial Rotation Profiling of Wheel Rims Resulting in Formation and Technological Flattening of the Corrugations
Název česky Experimentální studie procesu radiálního rotačního profilování okruhů kol s výsledkem formování a technologického zploštění vln
Autoři PUZYR, Ruslan (804 Ukrajina, garant), Tetiana HEIKOVÁ (804 Ukrajina), Ján MAJERNÍK (703 Slovensko, domácí), Monika KARKOVÁ (703 Slovensko, domácí) a Ján KMEC (703 Slovensko, domácí).
Vydání MANUFACTURING TECHNOLOGY, Ústí nad Labem, Univerzita JE Purkyně v Ústí nad Labem, 2018, 1213-2489.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 20301 Mechanical engineering
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/75081431:_____/18:00001270
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky radiální rotační profilování; profil; okraj; proces; zvlnění
Klíčová slova anglicky radial rotary profiling; profile; rim; process; corrugations
Štítky IPR, RIV18, SCOPUS
Změnil Změnila: Mgr. Blanka Mikšíková, učo 22534. Změněno: 18. 7. 2018 11:12.
Anotace
"Experimental studies of the wheel rim workpieces with additional technological corrugations have been carried out the results of which showed the ineffectiveness of this technique in profiling to increase thickness of the radial profile junctions of the semi-finished product. The comparison of profiling methods was carried out according to the Cochran's criterion and Student t-test. The additional experiments aimed at the determination of the flexural strain on differently shaped workpieces confirmed the impossibility of creation of the upthrust in the meridional direction during the deformation of the closed shells with straightening of the technological seats (corrugations). It is determined that the seats on the shell unbend in the tangential direction, the bending moments are damped nearthe site of the load application."
Anotace česky
"Byly provedeny experimentální studie obrobků obručí kola s dodatečnými technologickými vlnami jehož výsledky ukázaly neúčinnost této techniky při profilování ke zvýšení tloušťky radiálního profilových spojů polotovaru. Srovnání metod profilování bylo provedeno podle Cochranovo kritérium a Studentský t-test. Další pokusy zaměřené na určení ohybu zátěž na různě tvarovaných obrobcích potvrdila nemožnost vytvoření vzestupu v meridiánu směru při deformaci uzavřených pouzder s narovnáním technologických sedadel (zvlnění). Je zjištěno, že sedadla na plášti se uvolňují v tangenciálním směru, jsou ohybové momenty tlumeny místo zátěže. "
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 14:07